Nie wiesz, z której strony jest wlew paliwa? Odpowiedź znajdziesz na wskaźnikach

Większość kierowców wie, po której stronie znajduje się wlew paliwa w ich samochodzie. Co innego, gdy jedziemy autem, którego nie używamy na co dzień, co w dobie wypożyczalni i carsharingu jest coraz częstsze. Z której strony podjechać do dystrybutora? Można się tego łatwo dowiedzieć bez wysiadania z kabiny.

Auta europejskie zazwyczaj mają wlew z prawej strony, choć nie jest to regułą.Auta europejskie zazwyczaj mają wlew z prawej strony, choć nie jest to regułą.
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

Tankowanie własnego auta dla niejednego kierowcy jest czynnością wręcz automatyczną, którą wykonuje się bez większego zaangażowania i zastanowienia. Gdy jednak musimy zatankować inny pojazd, wypożyczony czy też świeżo kupiony, po przyjeździe na stację pojawia się pytanie - z której strony jest wlew paliwa?

Jak się tego dowiedzieć? Opcji jest kilka - niektórzy kierowcy wysiadają z auta lub wychylają głowę przez szybę, by to sprawdzić. Inni trzymają się prostej zasady: auta azjatyckie przeważnie mają wlew z lewej, a europejskie z prawej strony. W dobie globalizacji jest jednak coraz więcej wyjątków od tej reguły.

Najbezpieczniej, najwygodniej i najprościej będzie więc zdać się na instrukcje producentów. By szybko poznać umiejscowienie wlewu paliwa, w większości pojazdów wystarczy spojrzeć na wskaźniki, a dokładniej wskaźnik paliwa, na którym znajdziemy ikonę dystrybutora ze strzałką.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© fot. Aleksander Ruciński

Kierunek strzałki wskazuje stronę, po której producent zamontował wlew paliwa. To banalne rozwiązanie znacznie ułatwiające tankowanie pojazdu. Co ciekawe, nie wszyscy kierowcy zwracają uwagę na ten detal. Wielu z nich nie wie nawet o jego istnieniu. Jeśli często jeździcie różnymi samochodami, warto o tym pamiętać, by uniknąć pomyłki i niewygodnego przeciągania węża dystrybutora podczas tankowania.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego