Wiadomo, ile kosztuje nowa Skoda Fabia. Po liftingu jest tańsza
Nowa Škoda Fabia jest już w polskich salonach i można ją zamawiać. Zmieniony przedni pas, większy wybór wyposażenia oraz oferta premierowa powinny wystarczyć, by zainteresować się tym modelem. Ile kosztuje?
06.08.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:51
W ofercie premierowej tylko 43 000 zł, czyli o 900 zł taniej od Fabii sprzed liftingu wg cennika. Nowa Fabia startuje tradycyjnie od poziomu wyposażenia Active, ale z mocniejszym, 75-konnym silnikiem 1.0 MPI. Starszy model miał słabszą, 60-konną jednostkę.
Oferta premierowa przewiduje także upust na samochód w wersji Ambition oraz na pakiet Premium, w skład którego wchodzi:
- radio SWING PLUS (SmartLink+, Skoda Surround, dwa dodatkowe głośniki z tyłu).
- kamera cofania,
- komputer pokładowy z wyświetlaczem MAXI DOT,
- trójramienna skórzana kierownica wielofunkcyjna z elementami chromowanymi i dekorem Piano Black.
Za powyższe opcje klient zapłaci tylko 1200 zł, a cena standardowa to 2200 zł. Wersja Ambition z silnikiem 75-konnym kosztuje 46 000 zł. Tańsze o 2000 zł są także wyższe specyfikacje Style, Style Color i Monte Carlo. Zrezygnowano zatem z wersji Clever, a najwyższą z tych standardowych jest Style Color.
Kolejną korzyścią oferty premierowej jest pakiet przeglądów na 4 lata (lub do 60 000 km) o wartości 2400 zł.
Czym różni się Škoda Fabia Style Color od Style?
Najbogatsza standardowa wersja wyposażenia Style Color wyróżnia się dachem, słupkami A oraz obudowami lusterek zewnętrznych w kolorze srebrnym. Można też zamówić te elementy w kolorze czarnym lub białym, co wymaga dokupienia 16-calowych kół Vigo w kolorze czarnym lub białym w cenie 350 zł i jest to jedyny wydatek do zmiany kolorystyki. W wersji Ambition również można mieć takie dodatki, ale zmiana kolorystyki wymaga dopłaty 1950 zł za srebrne albo 2400 zł za czarne lub białe wykończenie.
Ponadto wersja Style Color ma na liście wyposażenia aluminiowe obręcze 16-calowe, pakiet zimowy, automatyczną klimatyzację, bezkluczykowy dostęp, radioodtwarzacz Swing Plus oraz kamerę cofania.
Z ciekawszych opcji, jakie można zamówić do nowej Škody Fabii, należy wymienić system ostrzegania o pojazdach w martwym polu z funkcją wykrywania poruszających się prostopadle z tyłu obiektów (1600 zł), system wykrywania zmęczenia kierowcy (200 zł), reflektory diodowe z doświetlaniem zakrętów (3250 zł) czy automatyczne światła drogowe (1450 zł).
Dla kierowców ze sportową żyłką przygotowano także Pakiet Dynamic ze sportowymi fotelami i kierownicą, aluminiowymi nakładkami na pedały, twardszym zawieszeniem oraz czarnym wnętrzem z czerwonymi przeszyciami. Kosztuje zależnie od wersji wyposażenia: Ambition – 3650 zł, Style – 2000 zł oraz Style Color – 1950 zł.
Dwa silniki, dwa nadwozia nowej Škody Fabii
Nowa Škoda Fabia jest oferowana wyłącznie z silnikami benzynowymi o pojemności 1,0 l. Wersja wolnossąca ma 75 KM, natomiast 1.0 TSI w oferowane jest dwóch wariantach mocy: 95 KM z pięciobiegową skrzynią lub 110 KM z przekładnią sześciobiegową. Różnica pomiędzy nimi to 2200 zł. Tylko z najmocniejszą jednostką jest oferowany 7-biegowy automat DSG, kosztujący 4900 zł.
Škoda Fabia Combi nie jest oferowana w wersji Style Color i kosztuje 2500 zł więcej od hatchbacka. Jest sprzedawana z tymi samymi silnikami co hatchback.