Wheelsandmore Aston Martin Vanquish Stage 2 (2013)

Jeden z najbardziej wszechstronnych tunerów – Wheelsandmore – przygotował drugi pakiet tuningowy do nowego Astona Martina Vanquisha. Teraz wóz ma ponad 600 KM mocy maksymalnej.

Wheelsandmore Aston Martin Vanquish Stage 2 (2013)
Olgierd Lachowski

08.08.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:36

Jeden z najbardziej wszechstronnych tunerów – Wheelsandmore – przygotował drugi pakiet tuningowy do nowego Astona Martina Vanquisha. Teraz wóz ma ponad 600 KM mocy maksymalnej.

Nowy Vanquish już raz pojawił się na łamach Autokultu, gdy Wheelsandmore prezentowało pakiet Stage 1. Dziś poinformowano, że ta sama firma oferuje tuning Astona Martina do ponad 600 KM.

Z pewnością podkręcenie jednostki napędowej Vanquisha wielką sztuką w tym przypadku nie było, choćby z tego względu, że silnik ma ogromną objętość skokową. Wynosi ona 5,9 l i jest zamknięta w dwunastu cylindrach ustawionych w układzie widlastym.

Obraz

Brytyjski producent rękami i nogami broni się przed doładowanymi silnikami. Skoro nie ma doładowania, to moc jest uzyskiwana z objętości. Na tle konkurencji konstrukcja montowana w Vanquishu wygląda nieco przestarzale także pod względem układu wtryskowego. Aston zastosował bowiem po raz kolejny pośredni wtrysk benzyny.

Agregat montowany wzdłużnie przed kabiną pasażerską rozwijał do tej pory moc 573 KM przy 6750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 620 Nm przy 5500 obr./min. W warsztatach Wheelsandmore zmieniono mapy silnika, seryjny układ wydechowy zastąpiono sportowym, a zamiast seryjnych filtrów paliwa zainstalowano filtry o zwiększonym przepływie.

Obraz

Te - wydaje się - nieskomplikowane ulepszenia przełożyły się na całkiem wyraźny wzrost mocy. Obecnie V-dwunastka legitymuje się 613 KM mocy i 710 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Brak niestety danych, jak ulepszony silnik wpływa na osiągi tego coupé.

W informacji przekazanej przez tunera nie ma nic na temat tego, czy auto ma zmienione zawieszenie na bardziej sportowe. Ze zdjęć wynika jednak, że Vanquish ma nowe komponenty podwozia, choć pewności mieć nie można.

Obraz

Pewne jest natomiast to, że Wheelsandmore założyło w tym Astonie 21-calowe felgi 6Sporz[sup]2 [/sup]z oponami marki Continental. Obręcze mają szerokość 9,5” i 12,0” – odpowiednio przód i tył, a wciśnięto na nie gumy o rozmiarach 265/30 R 21 (na kołach kierowanych) i 325/25 R 21 (na osi napędowej).

Konkurencja

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V12
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5935 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 613 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 103.29 KM/l (seryjny – 96,55 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 710 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,5 x 21” 6Sporzsup2/sup
  • Koła tylne: 12,0 x 21” 6Sporzsup2/sup
  • Opony przednie: 265/30 R 21
  • Opony tylne: 325/25 R 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1804 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,94 kg/KM (seryjny – 3,15 kg/KM)
  • Długość: 4720 mm
  • Szerokość: 1950 mm
  • Wysokość: 1294 mm
  • Rozstaw osi: 2740 mm

[block position="inside"]2768[/block]

Źródło: Wheelsandmoe

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)