VW Poznań z nowymi projektami. Będzie produkować części do elektryków koncernu

Rozwój elektromobilności to nadrzędny cel koncernu Volkswagena, co wpływa również na działalność polskich zakładów. Przykładem może być poznańska odlewnia Volkswagena, która wygrała przetargi na produkcję aluminiowych obudów silników elektrycznych stosowanych w różnych modelach koncernu.

Dwa duże projekty zabezpieczą przyszłość zakładu.Dwa duże projekty zabezpieczą przyszłość zakładu.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Kolejny z poznańskich zakładów Volkswagena zyskał na międzynarodowym znaczeniu, stając się jednym z dostawców kluczowych komponentów do elektrycznych aut koncernu. Poznańska odlewnia została wytypowana do realizacji dwóch dużych projektów. Pierwszy z nich wystartuje w 2022 roku, a kolejny, rok później.

W ramach pierwszego przetargu odlewnia zobowiązała się do produkcji obudów silników elektrycznych wykorzystywanych w platformie PPE Performance, zaplanowanej dla przyszłych, elektrycznych modeli Porsche i Audi. Projekt wiąże się z koniecznością modernizacji zakładu - powstanie nowa linia produkcyjna wspomagana 10 maszynami obróbczymi, maszyną myjącą i maszyną pakującą. Zakładany wolumen produkcyjny wynosi 860 tys. sztuk rocznie.

Drugi przetarg zakłada natomiast produkcję obudów silników elektrycznych wykorzystywanych w autach opartych na platformie MEB Performance. Jest ona z powodzeniem stosowana już m.in. w modelach ID.3 oraz ID.4 i będzie nadal wykorzystywana w popularnych propozycjach koncernu. W ramach tego projektu powstawać ma około 450 tys. komponentów rocznie.

To bardzo dobra wiadomość. Dwa duże projekty pozwolą bowiem zabezpieczyć miejsca pracy i zapewnić finansową stabilność zakładu w kolejnych latach. Poznańska fabryka jest drugą odlewnią aluminium w koncernie i jedną z największych na Starym Kontynencie. Wytwarza głównie głowice silników, obudowy skrzyń biegów i przekładni kierowniczych, a także elementy zawieszenia. Teraz dołączą do tego również komponenty do aut elektrycznych.

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił