Volvo V40 najbezpieczniejszym autem w historii testów Euro NCAP [aktualizacja]
Nowe Volvo V40 odnotowało rekordowy wynik w testach przeprowadzanych przez Euro NCAP. Już czas na wprowadzenie 6-gwiazdkowej skali?
01.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:50
Nowe Volvo V40 odnotowało rekordowy wynik w testach przeprowadzanych przez Euro NCAP. Już czas na wprowadzenie 6-gwiazdkowej skali?
W testach Volvo V40 uzyskało oczywiście 5-gwiazdkowy wynik. Taka, maksymalna na chwilę obecną nota pojawiła się w 1999 roku. Od tego czasu wprowadzono jednak wiele nowych rozwiązań z zakresu poprawy bezpieczeństwa. Wyniki modelu V40 wskazują na to, że wkrótce konieczne może być dołożenie również gwiazdki z numerem 6.
Volvo V40 zapewnia 98 % ochrony pasażerów i 100 % ochrony pieszych. Poza tym uzyskało też maksymalną notę w zakresie wspomagania systemów bezpieczeństwa. To wyniki robiące wrażenie.
Szczególnie interesujący jest rekordowy wynik w zakresie ochrony pieszych. Volvo V40 uzyskało go dzięki zastosowaniu poduszki, która w razie zderzenia z pieszym podnosi maskę auta i pokrywa przednie słupki oraz 1/3 przedniej szyby łagodząc tym samym skutki zderzenia i chroniąc głowę pieszego.
Wyniki testów Euro NCAP skomentował Starszy Doradca Techniczny ds. Bezpieczeństwa w Volvo Car Corporation - Thomas Broberg:
Bardzo się cieszymy z tego wyróżnienia, jednak na tym nie poprzestaniemy i będziemy dalej poprawiać bezpieczeństwo naszych samochodów. Mamy nadzieję, że dzięki dogłębnemu badaniu przyczyn wypadków drogowych zrealizujemy naszą wizję samochodów Volvo, w których nikt nie zostaje poważnie ranny.
[aktualizacja 1 września]
Według informacji na stronie Euro NCAP Volvo V40 zapewnia 88%, a nie 100% ochrony pieszych. To nadal świetny wynik, jednak dlaczego producent minął się z prawdą, wydając inaczej brzmiące oświadczenie?
PS Adam, dzięki za cynk!
Volvo V40 – Najbezpieczniejsze auto w historii testów Euro NCAP
Nowe Volvo V40 otrzymało najwyższy wynik pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Wynik ogólny jest najlepszym odnotowanym kiedykolwiek przez instytut – 98% ochrony dorosłych pasażerów i 100% ochrony pieszych.
*Fantastyczny wynik. Jesteśmy dumni z posiadania jednego z najbezpieczniejszych samochodów na świecie i dążymy do realizacji kolejnego ważnego kroku w kierunku celu na rok 2020 – braku ofiar śmiertelnych i poważnie rannych w samochodach Volvo *– powiedział Thomas Broberg, Starszy Doradca Techniczny ds. Bezpieczeństwa w Volvo Car Corporation.
Od początku 2009 r. europejski instytut bezpieczeństwa Euro NCAP przedstawia ogólną ocenę dla każdego testowanego modelu auta. Testy prowadzone są odrębnie w czterech podkategoriach, które następnie szereguje się w celu uzyskania oceny ogólnej. Auta testowane są pod kątem ochrony dorosłych pasażerów, dzieci podróżujących samochodem i pieszych, a także pod względem systemów wspomagania bezpieczeństwa.
Nie tylko ogólny wynik jest rekordowo wysoki. Ochrona dorosłych pasażerów w nowym Volvo V40 uzyskała również najlepszy rezultat w historii testów - aż 98%. Podczas projektowania nowego Volvo V40 skupiono się na osiągnięciu takiego samego wysokiego poziomu bezpieczeństwa, jak w większych autach. W kategorii wspomagania systemów bezpieczeństwa, Volvo V40 uzyskało maksymalną liczbę punktów – 100%.
Nowe Volvo ustanowiło również nowy rekord w kategorii ochrony pieszych. Ważnym czynnikiem w tym wypadku była innowacyjna poduszka powietrzna chroniąca pieszego. Czujniki z przodu auta wykrywają zetknięcie się z pieszym, a ładunek pirotechniczny otwiera zawiasy maski pojazdu i podnosi ją przy pomocy poduszki. Nadmuchana poduszka, pokrywająca swoim zasięgiem słupki boczne oraz 1/3 przedniej szyby, łagodzi skutki zderzenia i chroni głowę pieszego. To właśnie dzięki tej poduszce Volvo jako pierwsze utrzymało maksymalny wynik (100%) w ochronie pieszych.
Bardzo się cieszymy z tego wyróżnienia, jednak na tym nie poprzestaniemy i będziemy dalej poprawiać bezpieczeństwo naszych samochodów. Mamy nadzieję, że dzięki dogłębnemu badaniu przyczyn wypadków drogowych zrealizujemy naszą wizję samochodów Volvo, w których nikt nie zostaje poważnie ranny – mówi Thomas Broberg.
Euro NCAP | Volvo V40 | 2012 | Crash test
Źródło: Volvo