Volkswagen wzywa do serwisu 30 000 aut napędzanych gazem ziemnym

Od afery spalinowej, która wybuchła w koncernie Volkswagena mija właśnie rok. Niemcy do tej pory borykają się ze skutkami skandalu. Niestety do listy ich problemów dołącza kolejny, choć nie tak poważny. Dotyczy on pojazdów napędzanych gazem ziemnym.

Obraz
Źródło zdjęć: © Źródło: Volkswagen Ecofuel Asia Tour
Aleksander Ruciński

To czyste, ekologiczne paliwo nie jest tak powszechnie stosowane jak benzyna, czy olej napędowy. Cieszy się jednak na tyle dużą popularnością, że Volkswagenowi opłaca się tworzyć modele napędzane CNG. Cieszą się one sporym wzięciem szczególnie na rodzimym, niemieckim rynku.

Wydawać by się mogło, że gaz ziemny to bezproblemowe paliwo, więc w przeciwieństwie do aut z turbodieslem, Volkswageny zasilane CNG nie powinny przysparzać koncernowi kłopotów. Tym razem jednak nie chodzi o normy emisji spalin, lecz kwestie techniczne dotyczące zbiorników gazu montowanych przez Volkswagena.

Jak się okazuje, około 30 000 aut może mieć problem z nadmierną korozją zbiorników CNG, co zwiększa ryzyko rozszczelnienia. Nie trzeba nikomu tłumaczyć, że to dość niebezpieczne zjawisko. Ciśnienie wewnątrz zbiornika jest bardzo wysokie, co w połączeniu z łatwopalnym gazem i źródłem ognia może zaowocować potężnym wybuchem.

Volkswagen obiecał zająć się wszystkimi pojazdami, w których może wystąpić wada. Wśród 30 000 sztuk znajdziemy egzemplarze Tourana, Passata i Caddy z fabryczną instalacją CNG, produkowane w latach 2006-2010. Klienci, którzy posiadają auto z wadliwym zbiornikiem zostaną poinformowani o tym fakcie i wezwani na jego bezpłatną wymianę.

30 000 aut wydaje się śmiesznie małą ilością w stosunku do 11 milionów diesli zamieszanych w aferę spalinową, lecz z uwagi na duże niebezpieczeństwo i ewentualne konsekwencje nadmiernej korozji zbiornika, problem jest dość poważny. Akcja serwisowa wiąże się z niemałymi kosztami, które osłabią i tak mocno już nadszarpnięty budżet Volkswagena. Niemcy nie mają jednak innego wyjścia. Po nieprawidłowościach wykrytych w ciągu ostatniego roku muszą natychmiastowo rozwiązywać nowe problemy, aby jeszcze bardziej nie popsuć swojego wizerunku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik