Volkswagen wycofa skrzynie manualne. Wyjaśniam, dlaczego dotyczy to wszystkich

Marki premium niemal całkowicie wycofują się z manualnych skrzyń biegów. Klienci oczekują wygody i coraz rzadziej chcą "machać drążkiem". To samo będzie dotyczyło marek popularnych. Volkswageny już niebawem prawie nie będą dostępne z manualem.

Takie drążki znikną z aut Volkswagena najpewniej do 2030 r. Zarówno w osobowych jak i dostawczych.Takie drążki znikną z aut Volkswagena najpewniej do 2030 r. Zarówno w osobowych jak i dostawczych.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

Taką informację przekazał niemiecki serwis "Auto Motor und Sport". Zdaniem dziennikarzy nowa generacja Tiguana, jednego z najpopularniejszych modeli Volkswagena, ma nie mieć skrzyni manualnej. Auto ma wejść do produkcji w 2023 r. To samo ma dotyczyć Passata i wszystkich modeli od 2030 r.

Idąc dalej tym tropem, najprawdopodobniej to samo będzie dotyczyło bliźniaczych modeli producentów takich jak Seat, Cupra, Škoda i oczywiście Audi. Porsche może utrzymać dłużej skrzynię manualną dla klientów purystów. W dalszej przyszłości może być ona opcją.

Powodów wycofywania skrzyń manualnych jest kilka, ale najważniejszy to elektryfikacja. Samochody hybrydowe i elektryczne mają co do zasady przekładnie automatyczne. Na pewno pojawią się manuale w samochodach elektrycznych, ale będzie to nisza. Na tę chwilę coś takiego oferuje m.in. chiński BYD.

Drugim powodem są preferencje klientów. Bogatsze, mocniejsze wersje oraz te z napędem na cztery koła zwykle wybierane są z automatem, a nierzadko oferowane wyłącznie z nim. Średnia w Niemczech to 60 proc. modeli kupowanych z przekładnią automatyczną. W Polsce też stale rośnie. Im droższe auto lub wyższej klasy, tym prawdopodobieństwo znalezienia manuala jest mniejsze.

Wystarczy przyjrzeć się rynkowi wtórnemu. Auta BMW od 2015 r. oferowane na serwisie Otomoto to w 94 proc. modele z automatem. Podobnie jest z mercedesami – 93 proc. Audi z automatem stanowią 90 proc. ofert.

Trzeci powód to przechodzenie do wyższych segmentów i naturalna likwidacja aut niższej klasy. Miejskie samochody będą już tylko elektryczne, więc przyszłość manuali w tanich autach – jeśli w ogóle można o takich mówić – to praktycznie ich koniec.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟