Volkswagen walczy z koronawirusem. Wydłuża przestój w swoich fabrykach do 9 kwietnia

Volkswagen, który wstępnie zakładał wznowienie produkcji 5 kwietnia 2020 roku, postanowił wydłużyć przerwę o kolejne 4 dni. Decyzja jest wynikiem nie tylko troski o pracowników, ale i sukcesywnie spadającego popytu na produkty koncernu w dobie epidemii koronawirusa

Produkcja w Chinach została wznowiona. Europa wciąż czeka na lepszy czas.Produkcja w Chinach została wznowiona. Europa wciąż czeka na lepszy czas.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

To było do przewidzenia. Z każdym dniem obserwujemy duże przyrosty liczby osób zarażonych koronawirusem. Pandemia przybiera na sile, co coraz mocniej odbija się na światowej gospodarce, a w szczególności przemyśle motoryzacyjnym. Producenci pozamykali fabryki w obawie o zdrowie swoich pracowników. Nie ma sensu, by ich narażać, gdy i tak brakuje chętnych do zakupu nowych aut.

Volkswagen w opublikowanym 26 marca komunikacie prasowym przyznał, że koronawirus przyczynił się do znaczącego spadku popytu na pojazdy produkowane przez koncern. To w połączeniu z utratą płynności dostaw komponentów niezbędnych do produkcji oraz troską o pracowników zdecydowało, że europejskie fabryki pozostaną zamknięte do 9 kwietnia.

Dotychczas oficjalnym terminem wznowienia był 5 kwietnia, lecz jak widać, wydłużono go o 4 kolejne dni. Wstępnie, gdyż niewykluczone, że za jakiś czas zapadną kolejne decyzje w tej sprawie. Teraz największym problemem władz koncernu jest przygotowanie się do wznowienia produkcji w taki sposób, by zapewnić pracownikom maksymalnie bezpieczne warunki pracy.

"Wykorzystamy w tym celu nasze doświadczenie z Chin, gdzie udało się już wznowić działalność niemal we wszystkich naszych fabrykach. Jak dotąd, od czasu przywrócenia produkcji w Azji nie odnotowaliśmy żadnego przypadku koronawirusa u naszych pracowników" - twierdzi szef produkcji koncernu Andreas Tostmann cytowany w oficjalnym komunikacie prasowym.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów