Volkswagen walczy z koronawirusem. Wydłuża przestój w swoich fabrykach do 9 kwietnia

Volkswagen, który wstępnie zakładał wznowienie produkcji 5 kwietnia 2020 roku, postanowił wydłużyć przerwę o kolejne 4 dni. Decyzja jest wynikiem nie tylko troski o pracowników, ale i sukcesywnie spadającego popytu na produkty koncernu w dobie epidemii koronawirusa

Produkcja w Chinach została wznowiona. Europa wciąż czeka na lepszy czas.Produkcja w Chinach została wznowiona. Europa wciąż czeka na lepszy czas.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

To było do przewidzenia. Z każdym dniem obserwujemy duże przyrosty liczby osób zarażonych koronawirusem. Pandemia przybiera na sile, co coraz mocniej odbija się na światowej gospodarce, a w szczególności przemyśle motoryzacyjnym. Producenci pozamykali fabryki w obawie o zdrowie swoich pracowników. Nie ma sensu, by ich narażać, gdy i tak brakuje chętnych do zakupu nowych aut.

Volkswagen w opublikowanym 26 marca komunikacie prasowym przyznał, że koronawirus przyczynił się do znaczącego spadku popytu na pojazdy produkowane przez koncern. To w połączeniu z utratą płynności dostaw komponentów niezbędnych do produkcji oraz troską o pracowników zdecydowało, że europejskie fabryki pozostaną zamknięte do 9 kwietnia.

Dotychczas oficjalnym terminem wznowienia był 5 kwietnia, lecz jak widać, wydłużono go o 4 kolejne dni. Wstępnie, gdyż niewykluczone, że za jakiś czas zapadną kolejne decyzje w tej sprawie. Teraz największym problemem władz koncernu jest przygotowanie się do wznowienia produkcji w taki sposób, by zapewnić pracownikom maksymalnie bezpieczne warunki pracy.

"Wykorzystamy w tym celu nasze doświadczenie z Chin, gdzie udało się już wznowić działalność niemal we wszystkich naszych fabrykach. Jak dotąd, od czasu przywrócenia produkcji w Azji nie odnotowaliśmy żadnego przypadku koronawirusa u naszych pracowników" - twierdzi szef produkcji koncernu Andreas Tostmann cytowany w oficjalnym komunikacie prasowym.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Dacia Bigster 4x4 czy Bigster Hybrid? Sprawdzamy, co się bardziej opłaca
Dacia Bigster 4x4 czy Bigster Hybrid? Sprawdzamy, co się bardziej opłaca
Koniec spisywania oświadczeń po stłuczce. Pojawi się nowa możliwość
Koniec spisywania oświadczeń po stłuczce. Pojawi się nowa możliwość
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Maserati nigdzie się nie wybiera. MCPura jest tego najlepszym dowodem
Maserati nigdzie się nie wybiera. MCPura jest tego najlepszym dowodem
Christian Horner poza Red Bullem! Nie tak miał wyglądać koniec tej wielkiej historii
Christian Horner poza Red Bullem! Nie tak miał wyglądać koniec tej wielkiej historii
Zapłacisz nawet 1 zł na litrze więcej. Uważaj na włoskich stacjach
Zapłacisz nawet 1 zł na litrze więcej. Uważaj na włoskich stacjach