Volkswagen walczy z koronawirusem. Wydłuża przestój w swoich fabrykach do 9 kwietnia

Volkswagen, który wstępnie zakładał wznowienie produkcji 5 kwietnia 2020 roku, postanowił wydłużyć przerwę o kolejne 4 dni. Decyzja jest wynikiem nie tylko troski o pracowników, ale i sukcesywnie spadającego popytu na produkty koncernu w dobie epidemii koronawirusa

Produkcja w Chinach została wznowiona. Europa wciąż czeka na lepszy czas.Produkcja w Chinach została wznowiona. Europa wciąż czeka na lepszy czas.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

To było do przewidzenia. Z każdym dniem obserwujemy duże przyrosty liczby osób zarażonych koronawirusem. Pandemia przybiera na sile, co coraz mocniej odbija się na światowej gospodarce, a w szczególności przemyśle motoryzacyjnym. Producenci pozamykali fabryki w obawie o zdrowie swoich pracowników. Nie ma sensu, by ich narażać, gdy i tak brakuje chętnych do zakupu nowych aut.

Volkswagen w opublikowanym 26 marca komunikacie prasowym przyznał, że koronawirus przyczynił się do znaczącego spadku popytu na pojazdy produkowane przez koncern. To w połączeniu z utratą płynności dostaw komponentów niezbędnych do produkcji oraz troską o pracowników zdecydowało, że europejskie fabryki pozostaną zamknięte do 9 kwietnia.

Dotychczas oficjalnym terminem wznowienia był 5 kwietnia, lecz jak widać, wydłużono go o 4 kolejne dni. Wstępnie, gdyż niewykluczone, że za jakiś czas zapadną kolejne decyzje w tej sprawie. Teraz największym problemem władz koncernu jest przygotowanie się do wznowienia produkcji w taki sposób, by zapewnić pracownikom maksymalnie bezpieczne warunki pracy.

"Wykorzystamy w tym celu nasze doświadczenie z Chin, gdzie udało się już wznowić działalność niemal we wszystkich naszych fabrykach. Jak dotąd, od czasu przywrócenia produkcji w Azji nie odnotowaliśmy żadnego przypadku koronawirusa u naszych pracowników" - twierdzi szef produkcji koncernu Andreas Tostmann cytowany w oficjalnym komunikacie prasowym.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł