Volkswagen Passat za mniej niż 100 tys. zł. Znów może konkurować z Superbem
Volkswagen nareszcie uzupełnił cennik odświeżonego Passata o bazową wersję Essence. To dobra wiadomość dla klientów, którzy jeszcze niedawno musieli wyłożyć za ten model co najmniej 134 390 zł. Teraz można się zmieścić w pięciocyfrowej kwocie.
14.08.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:04
Minimalnie, ale jednak poniżej 100 tysięcy. Passat Essence został wyceniony na równe 99 990 zł. W zamian otrzymamy benzynowy silnik 1.5 TSI EVO 150 KM sprzężony z manualną, 6-biegową przekładnią. Co ważne - wyposażenie bazowej wersji nie rozczarowuje. Można liczyć na pełne światła LED, system Front Assist, system bezkluczykowy, tempomat, manualną klimatyzację, skórzaną kierownicę i termoizolacyjne, akustyczne szyby.
Chętni na odmianę Essence mogą wybierać jedynie spośród 3 opcji napędu. Wspomniane 1.5 TSI jest dostępne także z 7-stopniowym automatem DSG za kwotę 110 390 zł oraz dieslem (jedyny dostępny w tej wersji wyposażenia) 2.0 TDI EVO 150 KM, który sparowano z 6-biegową, skrzynią manualną. Widać więc, że jest to propozycja adresowana raczej dla flot niż klientów indywidualnych, choć trzeba przyznać, że jest atrakcyjna.
Największy konkurent Passata, jakim jest oczywiście Škoda Superb, startuje od 96 150 zł z identycznym silnikiem 1.5 TSI. Wyposażenie jest całkiem podobne, choć nie znajdziemy tu systemu bezkluczykowego, czy termoizolacyjnych szyb akustycznych. Zamiast tego jest więcej miejsca na tylnej kanapie, ogromny bagażnik i automatyczna klimatyzacja.
Minimalnie tańszą propozycją niż Passat jest Ford Mondeo w wersji Ambiente. Wyceniono go na 99 730 zł. Podobnie jak w Volkswagenie, tu także dostaniemy jedynie manualną klimatyzację, ale światła LED zamontowano wyłącznie z tyłu. Dość ubogie wyposażenie wynagradza benzynowy silnik 1.5 EcoBoost, który jest mocniejszy niż w VW i Škodzie. Generuje bowiem 160 KM.
Oferta Volkswagena wypada więc całkiem przyzwoicie na tle największych konkurentów. Najczęściej widywaną na drogach wersją będzie zapewne Essence z 2-litrowym dieslem, stanowiąca wymarzoną konfigurację dla firmowych flot. Pod warunkiem, że przymkną oko na brak adaptacyjnego tempomatu oraz asystenta jazdy w korku, gdyż tych opcji nie dokupimy do bazowego Passata za żadne pieniądze.