Volkswagen odświeżył Touarega. Ma podświetlane logo i nowoczesne reflektory

Po pięciu latach od rynkowego debiutu trzecia generacja Touarega doczekała się faceliftingu. Producent zdecydował się na zmiany wizualne, jak i techniczne. Po czym poznacie nowe wydanie?

Volkswagen Touareg po liftinguVolkswagen Touareg po liftingu
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Aleksander Ruciński

Największą nowość stanowi oświetlenie. Nietrudno zauważyć całkowicie przeprojektowane reflektory wykorzystujące matrycową technologię IQ.Light, która pozwala korzystać ze świateł jak z projektorów i wyświetlać informacje na jezdni.

Przy okazji zmieniono też sygnaturę świetlną i kształt reflektorów. Tworzą one spójną całość ze zmodyfikowaną atrapą chłodnicy i delikatnie przeprojektowanym zderzakiem. A co znajdziemy z tyłu?

Tu styliści zdecydowali się na modną świetlną listwę łączącą oba krańce nadwozia. Pośrodku zastosowano też podświetlane logo marki, które nie każdemu przypadnie do gustu. Zresztą listwa LED jest też z przodu, choć przy wyłączonych światłach nie rzuca się w oczy.

Volkswagen Touareg po liftingu
Volkswagen Touareg po liftingu © Materiały prasowe | Volkswagen

Jeśli chodzi o kabinę, ta zmieniła się w mniejszym stopniu niż nadwozie. Nowe są niektóre materiały i opcje wykończenia. Dodano też gniazda USB-C i zaktualizowano multimedia. Główną rolę wciąż jednak grają tu dwa wyświetlacze - 12-calowy przed kierowcą i 15-calowy centralny.

A co z silnikami? Do wyboru są jedynie V6. Począwszy od podstawowego trzylitrowego benzyniaka o mocy 340 KM, poprzez diesla 3.0 V6 TDI dostępnego w dwóch wariantach: 231 KM i 286 KM, a skończywszy na hybrydach plug-in generujących 380 KM w standardzie i 462 KM w odmianie R.

Warto wspomnieć, że wszystkie odmiany są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła. Co więcej, przy okazji liftingu popracowano nad nastawami zawieszenia, które teraz ma lepiej łączyć dynamiczne prowadzenie z komfortem.

Ceny i szczegółową specyfikację poznamy w najbliższych miesiącach. Można jednak przypuszczać, że będzie drożej niż dotychczas.

  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg po liftingu
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg po liftingu
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
  • Volkswagen Touareg (2024)
[1/64] Volkswagen Touareg (2024) Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Volkswagen

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Tanie ściganie w Polsce. Pojechałem w Toyota GR Cup
Tanie ściganie w Polsce. Pojechałem w Toyota GR Cup
Jedziesz na urlop? Uważaj na ceny paliw przy głównych trasach
Jedziesz na urlop? Uważaj na ceny paliw przy głównych trasach
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nie Dacia i nie "chińczyki". Alternatywy do 100 tys. zł
Nie Dacia i nie "chińczyki". Alternatywy do 100 tys. zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"