Volkswagen nie zrezygnuje z manualnych skrzyń biegów tak długo, jak będzie na nie popyt

Skrzynie automatyczne z każdym rokiem zyskują na popularności. Wielu kierowców nie jest w stanie wyobrazić już sobie codziennej jazdy "manualem". Nic więc dziwnego, że producenci stopniowo odchodzą od klasycznych drążków. Jednak nie wszyscy - Volkswagen zapowiada, że będzie oferował klasyczne przekładnie tak długo, jak będzie na nie popyt.

Klasyczny drążek stanowi coraz rzadszy widok w nowych autach.Klasyczny drążek stanowi coraz rzadszy widok w nowych autach.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Wielbiciele konserwatywnej motoryzacji mają ostatnio coraz więcej powodów do zmartwień. Downsizing, wszechobecna ekologia, a od niedawna także przekładnie automatyczne - wszystko to w dużej mierze definiuje współczesne samochody. Niektórzy producenci już dawno niemal całkowicie zrezygnowali z ręcznych skrzyń biegów. Są jednak i tacy, którzy nie zamierzają zrywać z tradycją.

Matthias Rabe, szef działu rozwoju technicznego w Volkswagenie udzielił niedawno wywiadu brytyjskiemu magazynowi "Autocar", w którym stwierdził, że "są ludzie czerpiący radość obsługi manualnych skrzyń biegów i firma będzie odpowiadać na ich preferencje tak długo, jak będzie to możliwe".

To dobra wiadomość, gdyż niedawne poczynania koncernu Volkswagena mogły uświadczyć niektórych w przekonaniu, że Niemcy także są coraz bliżsi całkowitego odejścia od ręcznych przekładni. Przykład? Chociażby nowy Leon Cupra, w którym za żadne pieniądze nie dostaniecie klasycznego drążka.

Za to w Golfie GTI nie ma z tym problemu. Podobnie jak w sportowych wersjach modeli Polo oraz Up i zapewne nie zmieni się to w najbliższej przyszłości. Poza ostrzejszymi wariantami warto również wspomnieć o bazowych wersjach typowych aut - tam również manual będzie obecny jeszcze przez długi czas z bardzo prostego powodu - są nim koszty.

Nie ulega wątpliwości, że automaty powoli wypierają skrzynie manualne, stanowiąc znakomitą większość w wielu segmentach rynku. Dopóki jednak istnieją hot hatche oraz tanie auta na co dzień, dopóty wyznawcy machania drążkiem nie będą mieli powodów do narzekań.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥