VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku

Pogłoski o rychłej śmierci silników spalinowych mogą okazać się przedwczesne. Większość ekspertów upatruje najbliższej przyszłości motoryzacji w napędach elektrycznych lub hybrydowych. Japończycy mają jednak w rękawie asa - jest nim silnik spalinowy, w którym na bieżąco może być zmieniany stopień sprężania. Zgodnie z najnowszymi informacjami do sprzedaży trafi on już w 2018 roku.

VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 rokuSilnik VC-T ma zapewniać osiągi sześciocylindrowca i spalanie diesla
Źródło zdjęć: © mat. pras.
Tomasz Budzik

Nowy silnik Infiniti - VC-T, czyli Variable Compression-Turbocharged - to owoc dwudziestoletniej pracy japońskich inżynierów. Opracowana przez nich technologia pozwala komputerowi sterującemu na zmianę położenia denka tłoka. W efekcie możliwe jest uzależnienie uzyskiwanego stopnia sprężania mieszanki od aktualnych potrzeb.

Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka może pracować w szerokim zakresie wartości stopnia sprężania - od 8,1:1 do 14,1:1. Im bliżej pierwszej z tych wartości, tym lepsze osiągi, a im bliżej drugiej, tym wyższa ekonomika jazdy. Jednostka ma rozwijać maksymalną moc 272 KM i oferować maksymalny moment obrotowy wynoszący 390 Nm.

Obraz
© mat. pras.

Infiniti wprowadzi na rynek swoją nową jednostkę napędową w 2018 roku. Trafi ona pod maskę modelu QX50. Jak obiecuje producent, w porównaniu z silnikiem V6 o pojemności 3,6 l nowy silnik ma oferować podobną dynamikę, ale o 27 proc. niższe zużycie paliwa. W zestawieniu z najgroźniejszymi konkurentami nowy silnik Infiniti ma wyróżniać się ekonomiką wyższą o 10-15 proc. W modelu QX50 jednostka będzie występowała wyłącznie w komplecie z bezstopniową przekładnią.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami Infiniti nowy silnik ma zapewniać kulturę pracy właściwą jednostkom benzynowym, ale jednocześnie deklarować apetyt na poziomie diesli.

Silnik VC-T w pierwszej kolejności trafi pod maskę Infiniti QX50
Silnik VC-T w pierwszej kolejności trafi pod maskę Infiniti QX50 © mat. pras.
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Zawrócił w korytarzu życia, zginął. Internauci nie przebierają w słowach
Zawrócił w korytarzu życia, zginął. Internauci nie przebierają w słowach
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Dua Lipa zaprojektowała Porsche 911 GT3. Wyszło świetnie
Dua Lipa zaprojektowała Porsche 911 GT3. Wyszło świetnie
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę