VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku

Pogłoski o rychłej śmierci silników spalinowych mogą okazać się przedwczesne. Większość ekspertów upatruje najbliższej przyszłości motoryzacji w napędach elektrycznych lub hybrydowych. Japończycy mają jednak w rękawie asa - jest nim silnik spalinowy, w którym na bieżąco może być zmieniany stopień sprężania. Zgodnie z najnowszymi informacjami do sprzedaży trafi on już w 2018 roku.

Silnik VC-T ma zapewniać osiągi sześciocylindrowca i spalanie dieslaSilnik VC-T ma zapewniać osiągi sześciocylindrowca i spalanie diesla
Źródło zdjęć: © mat. pras.
Tomasz Budzik

Nowy silnik Infiniti - VC-T, czyli Variable Compression-Turbocharged - to owoc dwudziestoletniej pracy japońskich inżynierów. Opracowana przez nich technologia pozwala komputerowi sterującemu na zmianę położenia denka tłoka. W efekcie możliwe jest uzależnienie uzyskiwanego stopnia sprężania mieszanki od aktualnych potrzeb.

Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka może pracować w szerokim zakresie wartości stopnia sprężania - od 8,1:1 do 14,1:1. Im bliżej pierwszej z tych wartości, tym lepsze osiągi, a im bliżej drugiej, tym wyższa ekonomika jazdy. Jednostka ma rozwijać maksymalną moc 272 KM i oferować maksymalny moment obrotowy wynoszący 390 Nm.

Obraz
© mat. pras.

Infiniti wprowadzi na rynek swoją nową jednostkę napędową w 2018 roku. Trafi ona pod maskę modelu QX50. Jak obiecuje producent, w porównaniu z silnikiem V6 o pojemności 3,6 l nowy silnik ma oferować podobną dynamikę, ale o 27 proc. niższe zużycie paliwa. W zestawieniu z najgroźniejszymi konkurentami nowy silnik Infiniti ma wyróżniać się ekonomiką wyższą o 10-15 proc. W modelu QX50 jednostka będzie występowała wyłącznie w komplecie z bezstopniową przekładnią.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami Infiniti nowy silnik ma zapewniać kulturę pracy właściwą jednostkom benzynowym, ale jednocześnie deklarować apetyt na poziomie diesli.

Silnik VC-T w pierwszej kolejności trafi pod maskę Infiniti QX50
Silnik VC-T w pierwszej kolejności trafi pod maskę Infiniti QX50 © mat. pras.
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł