VC-T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku

Pogłoski o rychłej śmierci silników spalinowych mogą okazać się przedwczesne. Większość ekspertów upatruje najbliższej przyszłości motoryzacji w napędach elektrycznych lub hybrydowych. Japończycy mają jednak w rękawie asa - jest nim silnik spalinowy, w którym na bieżąco może być zmieniany stopień sprężania. Zgodnie z najnowszymi informacjami do sprzedaży trafi on już w 2018 roku.

Silnik VC-T ma zapewniać osiągi sześciocylindrowca i spalanie dieslaSilnik VC-T ma zapewniać osiągi sześciocylindrowca i spalanie diesla
Źródło zdjęć: © mat. pras.
Tomasz Budzik

Nowy silnik Infiniti - VC-T, czyli Variable Compression-Turbocharged - to owoc dwudziestoletniej pracy japońskich inżynierów. Opracowana przez nich technologia pozwala komputerowi sterującemu na zmianę położenia denka tłoka. W efekcie możliwe jest uzależnienie uzyskiwanego stopnia sprężania mieszanki od aktualnych potrzeb.

Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka może pracować w szerokim zakresie wartości stopnia sprężania - od 8,1:1 do 14,1:1. Im bliżej pierwszej z tych wartości, tym lepsze osiągi, a im bliżej drugiej, tym wyższa ekonomika jazdy. Jednostka ma rozwijać maksymalną moc 272 KM i oferować maksymalny moment obrotowy wynoszący 390 Nm.

Obraz
© mat. pras.

Infiniti wprowadzi na rynek swoją nową jednostkę napędową w 2018 roku. Trafi ona pod maskę modelu QX50. Jak obiecuje producent, w porównaniu z silnikiem V6 o pojemności 3,6 l nowy silnik ma oferować podobną dynamikę, ale o 27 proc. niższe zużycie paliwa. W zestawieniu z najgroźniejszymi konkurentami nowy silnik Infiniti ma wyróżniać się ekonomiką wyższą o 10-15 proc. W modelu QX50 jednostka będzie występowała wyłącznie w komplecie z bezstopniową przekładnią.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami Infiniti nowy silnik ma zapewniać kulturę pracy właściwą jednostkom benzynowym, ale jednocześnie deklarować apetyt na poziomie diesli.

Silnik VC-T w pierwszej kolejności trafi pod maskę Infiniti QX50
Silnik VC-T w pierwszej kolejności trafi pod maskę Infiniti QX50 © mat. pras.
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀