VC‑T - rewolucyjny silnik Infiniti w sprzedaży od 2018 roku
Pogłoski o rychłej śmierci silników spalinowych mogą okazać się przedwczesne. Większość ekspertów upatruje najbliższej przyszłości motoryzacji w napędach elektrycznych lub hybrydowych. Japończycy mają jednak w rękawie asa - jest nim silnik spalinowy, w którym na bieżąco może być zmieniany stopień sprężania. Zgodnie z najnowszymi informacjami do sprzedaży trafi on już w 2018 roku.
17.11.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:32
Nowy silnik Infiniti - VC-T, czyli Variable Compression-Turbocharged - to owoc dwudziestoletniej pracy japońskich inżynierów. Opracowana przez nich technologia pozwala komputerowi sterującemu na zmianę położenia denka tłoka. W efekcie możliwe jest uzależnienie uzyskiwanego stopnia sprężania mieszanki od aktualnych potrzeb.
Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka może pracować w szerokim zakresie wartości stopnia sprężania - od 8,1:1 do 14,1:1. Im bliżej pierwszej z tych wartości, tym lepsze osiągi, a im bliżej drugiej, tym wyższa ekonomika jazdy. Jednostka ma rozwijać maksymalną moc 272 KM i oferować maksymalny moment obrotowy wynoszący 390 Nm.
Infiniti wprowadzi na rynek swoją nową jednostkę napędową w 2018 roku. Trafi ona pod maskę modelu QX50. Jak obiecuje producent, w porównaniu z silnikiem V6 o pojemności 3,6 l nowy silnik ma oferować podobną dynamikę, ale o 27 proc. niższe zużycie paliwa. W zestawieniu z najgroźniejszymi konkurentami nowy silnik Infiniti ma wyróżniać się ekonomiką wyższą o 10-15 proc. W modelu QX50 jednostka będzie występowała wyłącznie w komplecie z bezstopniową przekładnią.
Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami Infiniti nowy silnik ma zapewniać kulturę pracy właściwą jednostkom benzynowym, ale jednocześnie deklarować apetyt na poziomie diesli.