Używany Opel Corsa D w pigułce

Opel Corsa D to jeden z bardziej poszukiwanych samochodów używanych w tym roczniku i segmencie. W 2006 roku nastąpił duży przełom, ponieważ Corsa C była zupełnie inną konstrukcją, a do tego nowy model stał się bardziej niezawodny.

Opel Corsa D był sporym krokiem naprzód dla niemieckiego producenta.Opel Corsa D był sporym krokiem naprzód dla niemieckiego producenta.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Opel
Marcin Łobodziński

Roczniki: 2006-2014 (facelifting 2011)

Ceny rynkowe: 8000-35 000 zł

Awaryjność: przeciętna

Koszty eksploatacji: niskie

Wersje nadwoziowe: hatchback 3d i 5d

Pojemność bagażnika: 285 l

Popularne silniki benzynowe:

  • 1,0 (60-69 KM)
  • 1,2 (70–85 KM)
  • 1,4 (86–100 KM)
  • 1,4 T (120 KM)
  • 1,6 T (150–211 KM)

Popularne silniki Diesla:

  • 1,3 CDTI (75–95 KM)
  • 1,7 CDTi (125–130 KM)

Wersje sportowe: Corsa GSi (150 KM), OPC (191-211 KM)

Opel Corsa D
Opel Corsa D © fot. mat. prasowe / Opel

Zaprezentowany w 2006 roku Opel Corsa D powstał na tej samej płycie podłogowej co Fiat Grande Punto, ale nie dzieli z nim zbyt wielu podzespołów. Wygląda zupełnie inaczej, nawet inaczej się nim jeździ. Ma dobrze zestrojone, komfortowe zawieszenie.

Kabina Corsy D jest wykonana z przyjemnie wyglądających materiałów, choć po kilku latach niektóre elementy mogą skrzypieć. Wnętrze jest dość przestronne, nawet dla czterech osób, ale bagażnik jak na dzisiejsze standardy jest mały - 285 l.

Jedną z największych zalet Opla Corsy D jest ogromny wybór wersji silnikowych o mocy od 60 do 211 KM. Są to jednostki zarówno ekonomiczne, jak i dynamiczne - tak benzynowe, jak i diesle (najmocniejszy ma 130 KM). Opel oferował nawet wersje z fabrycznie montowaną instalacją gazową. Samochód okazał się tak udaną konstrukcją, że kolejna generacja Corsa E jest na dobrą sprawą głębokim liftingiem Corsy D.

Opel Corsa D
Opel Corsa D © fot. mat. prasowe / Opel

Typowe usterki Opla Corsy D:

  • drobna korozja,
  • awarie systemu ABS,
  • awarie radioodtwarzacza,
  • awarie ogrzewania tylnej szyby,
  • awarie sterowników silnika i bezpieczników (początek produkcji),
  • przedwczesne zużycie przekładni kierowniczej,
  • hałasujące tylne zawieszenie,
  • rozciągnięty łańcuch rozrządu (silniki benzynowe 1,0 i 1,2, w mniejszym stopniu 1,4),
  • awarie cewek zapłonowych (silniki benzynowe 1,0 i 1,2),
  • zatarcie turbosprężarki i silnika, niedziałający napinacz rozrządu (często zbyt mało oleju w dieslu 1,3 CDTI),
  • zapchanie filtra DPF (silnik 1,7 CDTI),
  • awarie mechanizmu przekładni Easytronic.

Czego szukać:

Najlepiej egzemplarzy poliftowych z silnikami benzynowymi o mocy od 80 KM w górę. Wersji z dieslem 1,3 CDTI o mocy 90 lub 95 KM. Jeżeli chcecie czegoś oryginalnego, poszukajcie aut sprowadzonych, w ciekawych konfiguracjach kolorystycznych i wyposażeniowych.

Czego unikać:

Samochodów z silnikami 1,0 oraz podejrzanie tanich OPC. Nie kupujcie diesla 1,7 do miasta i 1,3 na trasę - odwrotnie jak najbardziej. Unikajcie wersji z automatyczną skrzynią Easytronic (5-biegowa). Zamiast wybierzcie Corsę 1,4, do której oferowano zwykły automat (4-biegowy). Uwaga na wyeksploatowane samochody poflotowe.

Wybrane dla Ciebie

Auto jak mobilne biuro. Mercedes łączy siły z Microsoftem
Auto jak mobilne biuro. Mercedes łączy siły z Microsoftem
Volkswagen ma problem z absencją pracowników. Traci przez to miliard euro rocznie
Volkswagen ma problem z absencją pracowników. Traci przez to miliard euro rocznie
Poszedł zarejestrować auto. Nie wiedział, że kupił je z długiem
Poszedł zarejestrować auto. Nie wiedział, że kupił je z długiem
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
7600 osób z działu elektryfikacji na bruk. "Musimy to przetrwać"
7600 osób z działu elektryfikacji na bruk. "Musimy to przetrwać"
Pierwsza jazda: Aston Martin DBX S — bez kompromisów
Pierwsza jazda: Aston Martin DBX S — bez kompromisów
"Polska" Via Baltica w końcu gotowa! Ostatni odcinek już przejezdny
"Polska" Via Baltica w końcu gotowa! Ostatni odcinek już przejezdny
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Nowa Honda Prelude debiutuje jako wyścigówka
Nowa Honda Prelude debiutuje jako wyścigówka