Kia K4 wjeżdża do salonów, zaskakując cenami. Ile kosztuje następca Ceeda?
Od europejskiej premiery K4 minęło zaledwie kilka tygodni, a Kia już opublikowała polskie cenniki. Co ma do zaoferowania nowy kompakt z Korei i ile trzeba za niego zapłacić?
Kia K4 - podstawowe dane techniczne
Nowy model Kii jest wyrośniętym kompaktem - z długością 4440 mm, szerokością 1850 mm, rozstawem osi na poziomie 2720 mm i 440-litrowym bagażnikiem przebija nie tylko swojego poprzednika (który był bestsellerem marki w Polsce), ale i większość konkurentów. Równie imponująca, co wymiary, ma być gama napędów.
W planach poza standardowymi benzyniakami są hybrydy i plug-iny. Początkowo jednak w ofercie znajdziemy wyłącznie tradycyjne napędy w postaci trzycylindrowego silnika 1.0 o mocy 115 KM oraz czterocylindrowego 1.6 w dwóch wariantach: 150 KM i 180 KM. Litrowa jednostka występuje wyłącznie z przekładnią manualną, podczas gdy 1.6 sparujemy tylko z automatem DCT.
Kia EV9 - niby z tygrysem mu do twarzy
Kia K4 - ceny minimalne wersji napędowych
- 1.0 T-GDI 115 KM 6 MT - od 107 490 zł
- 1.6 T-GDI 150 KM 7 DCT - od 116 490 zł
- 1.6 T-GDI 180 KM 7 DCT - od 133 490 zł
Do wyboru poza trzema opcjami napędu są trzy wersje wyposażenia: M, L oraz GT-Line. Warto odnotować, że bazowego silnika 1.0 nie połączymy z odmianą GT-Line, a podstawowej wersji wyposażenia M - ze 180-konną jednostką 1.6 T-GDI.
Kia K4 - wyposażenie i ceny
- M - od 107 490 zł - standardowo m.in. system autonomicznego hamowania, asystent utrzymania środka pasa ruchu, oświetlenie LED, system bezkluczykowy, 12,3-calowe multimedia z nawigacją, 4,3-calowy ekran wskaźników i 5,3-calowy ekran sterowania klimatyzacją, kamera cofania, 16-calowe felgi aluminiowe, przednie i tylne czujniki parkowania, asystent jazdy po autostradzie, aktywny tempomat, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa.
- L - od 119 990 zł - M + dodatkowo m.in. przednie lampy w stylistyce Star Map, 12,3-calowy ekran wskaźników, przyciemniane szyby tylne, fotochromatyczne lusterko wsteczne, podgrzewane fotele, podgrzewana kierownica, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, skórzana tapicerka, indukcyjna ładowarka do smartfona, system monitorowania martwego pola, czujnik deszczu, 17-calowe felgi aluminiowe.
- GT Line - od 149 990 zł - L + dodatkowo m.in. asystent jazdy autostradowej z automatyczną zmianą pasa ruchu, system kamer 360 stopni, łopatki do zmiany biegów, cyfrowy kluczyk, kameralne oświetlenie wnętrza, 12,3-calowy wyświetlacz head-up, nagłośnienie Harman Kardon, boczne czujniki parkowania, podgrzewane tylne siedzenia, wentylowane fotele przednie, pamięć ustawień fotela kierowcy, pakiet stylistyczny GT-Line, 18-calowe felgi aluminiowe.
Biorąc pod uwagę stosunek cen do wyposażenia, K4 wypada nad wyraz dobrze, godnie zastępując na tym polu Ceeda. Dobrze, że koreański producent, mimo postępującej elektryfikacji, nie zapomina o klasycznych segmentach rynku. Ci, którzy nie chcą SUV-ów, powinni docenić tę ofertę.