Używane Renault Clio III w pigułce

Trzecia generacja Renault Clio w stosunku do poprzednika zyskała na wyglądzie i funkcjonalności, a przy tym jeszcze lepiej wypada pod względem niezawodności. Auto produkowane w latach 2005-2012 jest mocnym konkurentem modeli japońskich i niemieckich, a przy tym nie kosztuje dużo.

Renault Clio III to francuz, ale bardzo solidnyRenault Clio III to francuz, ale bardzo solidny
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Renault
Marcin Łobodziński

Roczniki: 2005-2012 (facelifting 2009)

Ceny rynkowe: 7000-30 000 zł

Awaryjność: przeciętna

Koszty eksploatacji: niskie

Wersje nadwoziowe: hatchback 3d i 5d, kombi

Pojemność bagażnika: hatchback - 288 l; kombi - 439 l

Popularne silniki benzynowe:

  • 1.2 16V (65-78 KM)
  • 1.4 16V (98 KM)
  • 1.2 TCe (101 KM)
  • 1.6 16V (110 KM)

Popularne silniki Diesla:

  • 1.5 dCi (68-106 KM)

Wersje sportowe: Clio RS (197-201 KM), RS Gordini (203 KM)

Renault Clio III po liftingu
Renault Clio III po liftingu © fot. mat. prasowe / Renault

Auto wygląda nowocześnie, a konstrukcja nadwozia pozwoliła uzyskać pięciogwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych. Clio III oferuje sporo przestrzeni dla pasażerów i współczesny, dobrze wykonany, choć zwykle szary i smutny kokpit. Wiele aut jest wyposażonych w klimatyzację, poduszki powietrzne i system ABS.

Renault Clio III jest uznawany za samochód przeciętnie awaryjny, ale trwały. Nie ma problemów z korozją, a najwięcej kłopotów użytkownikom sprawia układ elektryczny. Prosta konstrukcja zawieszenia jest tania w naprawach, które trzeba przeprowadzać stosunkowo często.

Po wybraniu odpowiedniego silnika można przyjąć, że mamy do czynienia z pewniakiem. Najlepsze są silniki benzynowe 1.2 i 1.4, natomiast motor 1.6, często parowany z automatyczną skrzynią biegów, miewa problemy ze zmiennymi fazami rozrządu.

Popularne diesle 1.5 dCi borykają się z awariami z układu wtryskowego (pierwsze lata produkcji) oraz panewek (wszystkie). Antidotum na tę druga dolegliwość jest częsta wymiana oleju silnikowego, co około 10-15 tys. km. Zaletą słabszych wersji jest brak koła dwumasowego. Diesle odwdzięczają się bardzo niskim zużyciem paliwa i niezłą dynamiką.

Wnętrze Renault Clio przed liftingiem
Wnętrze Renault Clio przed liftingiem © fot. mat. prasowe / Renault

Typowe usterki Renault Clio III:

  • szwankująca elektryka i sterowanie przyrządami, m. in. przepalające się żarówki, sondy lambda, wyświetlacze, centralny zamek, przełączniki pod kierownicą
  • pękający lub łuszczący się lakier
  • parujące reflektory
  • awarie kompresorów klimatyzacji
  • awarie cewek zapłonowych w silnikach benzynowych
  • awarie sterowania zmiennymi fazami rozrządu w silniki 1.6 16V
  • zacierające się panewki korbowodowe w silniki 1.5 dCi
  • awarie wtryskiwaczy w silniku 1.5 dCi
  • głośna praca zawieszenia

Czego szukać?

Samochodów z silnikami benzynowymi 1.2 i 1.4 lub z dieslem o niedużym przebiegu. Warto rozważyć zakup kombi grandtour oraz wersji z silnikiem 1.2 TCe. Sportowego modelu RS.

Czego unikać?

Samochodów poflotowych z dieslami

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku
Przyszedł do komendy, bo chciał udowodnić partnerce, że jest trzeźwy. Nie był
Przyszedł do komendy, bo chciał udowodnić partnerce, że jest trzeźwy. Nie był
Kolejna marka przeprasza się z przyciskami, ale z ekranów nie zrezygnuje
Kolejna marka przeprasza się z przyciskami, ale z ekranów nie zrezygnuje
Duster doczekał się wersji pick-up. Wiemy, gdzie go kupicie
Duster doczekał się wersji pick-up. Wiemy, gdzie go kupicie
Mitsubishi Eclipse Cross – nie sercem, a rozumem
Mitsubishi Eclipse Cross – nie sercem, a rozumem
10 lat od Dieselgate. Jak wielkie oszustwo zmieniło Volkswagena i cały nasz świat
10 lat od Dieselgate. Jak wielkie oszustwo zmieniło Volkswagena i cały nasz świat
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego