Samochody używaneMazdaUżywana Mazda RX-8 w pigułce

Używana Mazda RX‑8 w pigułce

Mazda RX-8
Mazda RX-8
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Mazda
Marcin Łobodziński
20.12.2017 08:46, aktualizacja: 30.03.2023 10:24

Ponadprzeciętnie oryginalny samochód sportowy z silnikiem Wankla i czterodrzwiowym nadwoziem ma już swoje lata, a ze względu na niskie ceny cieszy się sporym zainteresowaniem. Dla wielu jest wciąż zagadką i dość ryzykownym wyborem. Czy jest się czego bać?

Roczniki: 2003-2011 (lifting w 2008 r.)

Ceny rynkowe: 12 000 - 25 000 zł

Awaryjność: niska

Koszty eksploatacji: wysokie

Wersje nadwoziowe: coupe

Pojemność bagażnika: 290 l

Popularne silniki benzynowe:

  • 1.3 (192, 205, 210, 215, 232 KM)
Mazda RX-8
Mazda RX-8© fot. mat. prasowe / Mazda

Mazda RX-8 ze względu na specyficzny, wysokoobrotowy silnik z wirującymi tłokami jest samochodem, który należy kupować będąc w pełni świadomym potencjalnych wydatków oraz obsługi. Na przykład stosowanie oleju innego niż mineralny powoduje jego ponadprzeciętnie wysokie spalanie, które i tak jest naturalną cechą tej konstrukcji. Do tego może dojść do zatarcia. Przedwczesne gaszenie jednostki po uruchomieniu powoduje zalewanie świec zapłonowych. Części zamienne są bardzo drogie.

Generalnie samochodu trzeba się po prostu nauczyć. Tak jak wydawania pieniędzy na paliwo, którego potrzebuje bardzo dużo - ok. 13-15 l/100 km - oraz olej silnikowy - ok. 1 l na jedno tankowanie. W zamian daje bardzo dobre osiągi pomimo niewysokiej mocy oraz rewelacyjne właściwości jezdne. Co prawda jest to raczej coupe 2+2, to jednak z tyłu łatwiej wsiadać dzięki połówkowym drzwiom otwieranym pod wiatr.

Wybór samochodów na rynku nie jest duży, a do tego trzeba uważać na egzemplarze powypadkowe, a także zaniedbane. Na dobrą sprawę przy zakupie Mazdy RX-8 trzeba wziąć pod uwagę kapitalny remont silnika, który zwykle robi się przed przebiegiem 200 tys. km, a do tego znaleźć specjalistę, który będzie się chciał tym zająć.

Mazda RX-8
Mazda RX-8© fot. mat. prasowe / Mazda

Typowe usterki:

  • Duże zapotrzebowanie na olej silnikowy - rzecz naturalna, nie zawsze jest usterką.
  • Rozszczelnienie komór spalania.
  • Problemy z uruchomieniem.
  • Zalewanie świec zapłonowych.
  • Usterki elektroniki sterującej silnikiem.
  • Korozja.

Czego szukać:

Samochodu od pasjonata i osoby, która potrafi doradzić w zakresie obsługi. Dobrym rozwiązaniem jest zakup egzemplarza z silnikiem do remontu.

Czego unikać:

Aut, które noszą ślady wypadków, dużej ilości korozji lub z niepewną historią. Nie polecamy wersji z automatyczną skrzynią biegów, gdyż nie daje odpowiedniej porcji przyjemności.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)