Tushek pokazał nowy model. Chce zawojować rynek supersamochodów

Gdy pojawia się temat supersamochodów, rzadko kiedy myśli się o Słowenii. Tushek stara się jednak zmienić to postrzeganie, przygotowując duet zelektryfikowanych pojazdów, które mają pozostawić znaczący ślad w segmencie.

Aeon będzie dostępny z dwiema opcjami układu napędowegoAeon będzie dostępny z dwiema opcjami układu napędowego
Źródło zdjęć: © Tushek

Firma Tushek niedawno zaprezentowała Aeon, zupełnie nowy pojazd o wysokich osiągach, który według producenta będzie nie tylko konkurował, ale "zdominuje" rynek hipersamochodów. Będzie dostępny z dwiema opcjami układu napędowego, z których każdy zapewnia całkiem imponujący stosunek mocy do masy.

  • Tushek Aeon
  • Tushek Aeon
  • Tushek Aeon
  • Tushek Aeon
  • Tushek Aeon
[1/5] Tushek Aeon Źródło zdjęć: Tushek |

Aeon E to wariant w pełni elektryczny, oferujący moc ponad 2500 KM. Co więcej, waży 1600 kg, co daje stosunek mocy do masy wynoszący 1,7:1. Tymczasem Aeon H łączy silnik V8 z silnikiem elektrycznym, tworząc hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Generuje prawie 600 koni mniej, ale nadal zapewnia kierowcom sporą moc 1930 KM. Jego waga wynosi zaledwie 1480 kg, co oznacza, że stosunek mocy do masy w tym przypadku wynosi 1,3:1.

Pozostałe parametry związane z wydajnością Aeona, takie jak m.in. "przełomowa aerodynamika", zostaną ujawnione w nadchodzących tygodniach. Jeśli chodzi o wnętrze, model będzie skupiał się na tworzeniu niestandardowych doświadczeń dla każdego kupującego. "Aeon zwiastuje nowy początek w produkcji hipersamochodów, z personalizacją na pierwszym planie. Każdy pojazd jest indywidualnie dostosowany do jego właściciela, aby stworzyć niezrównaną więź" – twierdzi producent.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀