WAŻNE
TERAZ

Nawrocki już po rozmowie z Trumpem. "Rozmowy potwierdziły jedność"

Toyota ruszy pełną parą dopiero w grudniu

Ostatnie badania pokazują, że przez tsunami i trzęsienie ziemi w Japonii, najwięksi producenci samochodów z kraju kwitnącej wiśni stracili łącznie ponad 500 000 samochodów, które mogły zostać wyprodukowane. Najwięcej straciła Toyota, która powoli podnosi się po klęsce.

Linia produkcyjna ToyotyLinia produkcyjna Toyoty
Bartosz Pokrzywiński

Wydawać by się mogło, że produkcja samochodów może być kontynuowana, jeżeli fabryka nie ucierpiała w kataklizmie. W samej fabryce, których Toyota posiada w Japonii aż 18, samochody są jedynie składane z części dostarczonych w głównej mierze przez podwykonawców.

Tsunami oraz trzęsienie ziemi, które spotkało Japonię, nie tylko pozbawiło lokalnych mieszkańców dachu nad głową, ale również całkowicie sparaliżowało transport, przez co nawet fabryki Toyoty w Ameryce Północnej działają jedynie na 30% swoich możliwości. W japońskich zakładach jest lepiej, bo ich wydajność sięga 50%.

Koncern ma problemy z dostępem do 150 różnych części mających ogromny wpływ na produkcję nowych pojazdów. Głównie są to podzespoły elektroniczne, części gumowe oraz lakiery. Pomimo tego, że paraliż transportu spowodował zastój w fabrykach, Toyota nie planuje zwolnień, przynajmniej w Ameryce Północnej.

Szefowie Toyoty zajmą się teraz strategią tworzenia zapasów części oraz optymalizacji logistycznej lokalizacji dostawców, by w razie kolejnej katastrofy móc uniknąć paraliżu. Japoński producent przeprasza wszystkich klientów za to, że dilerzy nie są w stanie zawsze określić dokładnej daty dostarczenia nowych pojazdów. Sytuacja powinna unormować się w okolicach grudnia, kiedy to fabryki Toyoty zaczną pracować pełną parą.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km