TOP10 najczęściej kradzionych aut w USA w 2009
Opublikowano listę najczęściej kradzionych modeli w Stanach Zjednoczonych w ubiegłym roku. Zestawienie przygotowała amerykańska agencja NICB (National Insurance Crime Bureau). Który samochód najczęściej znika z parkingów i garaży? Przekonajmy się!
24.09.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:41
Honda Accord 1994
A na pierwszym miejscu... Honda Accord z roku 1994. Azja rządzi amerykańskimi złodziejami! Czterodrzwiowy sedan podbił serca Amerykanów z tego samego powodu co pozostałe auta z Azji - komfort, bezpieczeństwo, cena i solidność. Jeśli chodzi o napęd to oferowano wówczas następujące motory: 2.2 L F22B1 I4 145 KM (108 kW), 2.2 L F22B2 I4 130 KM (97 kW), 2.2 L F22Z2 I4 150 KM (112 kW), 2.7 L C27A V6 170 KM (127 kW), 2.2 L H22A I4 200 KM (CF2 SIR).
Honda Civic
Druga lokata przypadła w udziale pierwszej wersji legendarnemu samochodowi rodem z Japonii, czyli Hondzie Civic z 1995 roku. Wówczas montowano w niej silniki 1.4 16V (75 KM), 1.4 16V (90 KM), 1.5 16V VTEC (zmienne fazy rozrządu, 114 KM), 1.6 16V (114 KM), 1.6 16V VTEC (zmienne fazy rozrządu po stronie dolotowej, 125 KM), 1.6 16V Vti (zmienne fazy rozrządu, 160 KM). Trzeba przyznać, że nawet sama liczba tych motorów jest imponująca. Civic znalazł się na tej liście nie bez kozery, Amerykanie przepadają za tym tanim i dobrym pojazdem!
Toyota Camry
Najniższy stopień podium należy do najstarszego modelu w całym zestawieniu, czyli do Toyoty Camry z roku 1991. Dlaczego taki staruszek jest celem kradzieży? Samochód mimo upływu lat uważany jest za atrakcyjny, głównie przez solidność azjatyckiego producenta. W najmocniejszej wersji zamontowano 3-litrowy silnik spalinowy o mocy 188 koni mechanicznych. Najważniejsze jest jednak to, że pojazd ten jest odporny na usterki, można go nawet określić mianem niezawodnego.
Ford F-150 Pickup
Miejsce tuż za podium, czyli czwarte, to po raz kolejny pickup i znowu z lat dziewięćdziesiątych. Ford F-150 Pickup z 1997 to najczęściej kradziona ciężarówka w Stanach Zjednoczonych. Nic dziwnego, ten model to jeden z lepszych produktów, jakie wyjechały kiedykolwiek z fabryki Forda. Wersja z 1997 roku to sześcio- lub ośmiocylindrowy silnik sprzężony z manualną skrzynią biegów.
Dodge Ram Pickup
Piąta lokata to znowu Dodge i znowu ciężarówka. Dodge Ram Pickup z roku 2004 to szeroka paleta napędów - począwszy od V6 a na V10 skończywszy. W lwiej części silników generowana jest moc ponad 300 koni mechanicznych! Do wyboru kierowcy przy praktycznie każdej wersji jest manualna bądź automatyczna przekładnia biegów.
Dodge Caravan
Miejsce szóste i powrót auta rodzinnego. Dodge Caravan z roku 2000 to potężny pojazd ze 180-konnym silnikiem o pojemności 3,8 l drzemiącym pod maską. Do wyboru jest napęd na wszystkie koła bądź tylko na przednią oś, pierwiastkiem wspólnym tych opcji jest czterostopniowa skrzynia automatyczna.
Chevrolet Pickup
Siódma lokata to również rok 1994, tym razem jednak jest to pick up, a dokładniej Chevrolet Pickup. Kolejny staruszek w zestawieniu... Jeśli chodzi o specyfikacje to można przebierać w całej palecie jednostek napędowych, które najczęściej mają sześć cylindrów i sporą pojemność. Myślę, że obecność tej ciężarówki na liście ma związek po prostu z jej pakownością oraz marką, która nadaje prestiżu.
Acura Integra
Teraz zaczyna już się robić coraz dziwniej. Otóż na miejscu ósmym uplasował się pojazd z 1994 roku, a mianowicie Acura Integra. Przyznam szczerze, że intryguje mnie obecność tego auta na liście, ale być może zawdzięczamy to jego licznemu występowaniu na rynku amerykańskim? Integra jest tania, pod maską ma silnik 1,8 l połączony z manualną skrzynią biegów.
Ford Explorer
Miejsce dziewiąte przypadło w udziale dla Forda Explorera, rok produkcji 2002. Samochód typowo rodzinny, którym można wybrać się na wakacje z dzieciakami i domowymi zwierzątkami. W bodaj wszystkich wersjach z tego roku montowano czterolitrowy silnik V6, który najczęściej sprzężano z automatyczną przekładnią biegów. Złodziei może zachęcać popularność tego modelu na rynku wtórnym.
Toyota Corolla
Zestawienie otwiera Toyota Corolla z roku 2009. Dlaczego ten model jest tak chodliwy? W X generacji i wersji amerykańskiej oferowane są dwa silniki: 1.8 Dual VVT-i oraz 2.4 VVT-i. Pierwszy z nich to moc maksymalna na poziomie 132 koni mechanicznych, drugi to aż 158. Oba mają cztery cylindry i szesnaście zaworów. Jako ciekawostka dodam, że jest to najmłodszy samochód w całym
Źródło: Autoblog