Ulubieńcy złodziei. Mamy listę najczęściej kradzionych aut

Samochody nie znikają już co prawda z polskich ulic tak często, jak w latach 90., ale nie znaczy to, że złodzieje całkowicie porzucili swój "fach". Poniżej znajdziecie listę najczęściej kradzionych marek oraz poszczególnych modeli.

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid GR SportToyota Corolla TS 2.0 Hybrid GR Sport
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Aleksander Ruciński

Analizując zestawienia najczęściej kradzionych aut, warto pamiętać, że istnieją dwa źródła danych: policja oraz Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (CEPiK). Różnice wynikają z metod rejestracji danych – policja odnotowuje każde zgłoszenie, natomiast CEPiK uwzględnia tylko te pojazdy, które zostały formalnie wyrejestrowane z powodu kradzieży.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Plebiscyt Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025

Część aut zostaje odnaleziona lub zgłoszenia okazują się próbą wyłudzenia odszkodowania, dlatego liczby w policyjnych raportach bywają wyższe. Według danych CEPiK, opublikowanych przez Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w 2024 r. skradziono w Polsce 5327 samochodów. To kolejny rok spadku – o 5,7 proc. mniej niż w 2023 r. i aż o 13,5 proc. mniej niż w 2022 r.

Najczęściej kradzione marki samochodów w 2024 r.

  • Toyota – 917 szt.
  • Audi – 464 szt.
  • BMW – 399 szt.
  • Volkswagen – 373 szt.
  • Mercedes-Benz – 312 szt.
  • Hyundai – 272 szt.
  • Kia – 249 szt.
  • Renault – 228 szt.
  • Ford – 205 szt.
  • Fiat – 201 szt.

Toyota już kolejny rok z rzędu zajmuje pierwsze miejsce w tym niechlubnym rankingu. W czołówce nie doszło do większych zmian, choć do pierwszej dziesiątki wszedł Ford, który wypchnął Peugeota.

Najczęściej kradzione modele samochodów w Polsce w 2024 r.

  • Toyota Corolla – 270 szt.
  • Toyota RAV4 – 200 szt.
  • Hyundai Tucson – 151 szt.
  • Toyota Yaris – 118 szt.
  • Audi A4 – 115 szt.
  • Fiat Ducato – 109 szt.
  • Kia Ceed – 98 szt.
  • BMW Serii 5 – 94 szt.
  • Renault Master – 88 szt.
  • Iveco Daily – 86 szt.

W pierwszej trójce nie zaszły zmiany, ale w dalszej części zestawienia pojawiły się pwne zmiany są pewne nowości. Z TOP10 wypadły m.in. Toyota Camry i C-HR, za to pojawiły BMW Serii 5, Kia Ceed czy dostawcze Iveco Daily. Z kolei Audi A4 awansowało z dziesiątego na piąte miejsce, a Toyota Yaris - z siódmego na czwarte.

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Te marki mają najbardziej lojalnych klientów. Amerykanie opublikowali badania
Te marki mają najbardziej lojalnych klientów. Amerykanie opublikowali badania
Kia K4 wjeżdża do salonów, zaskakując cenami. Ile kosztuje następca Ceeda?
Kia K4 wjeżdża do salonów, zaskakując cenami. Ile kosztuje następca Ceeda?
237 proc. wzrostu sprzedaży. Napęd, którego "nikt nie chce"
237 proc. wzrostu sprzedaży. Napęd, którego "nikt nie chce"
Zwolnili prawie 10 tys. osób w 4 lata. I to tylko w jednym kraju
Zwolnili prawie 10 tys. osób w 4 lata. I to tylko w jednym kraju
Policjanci zatrzymali Forda. Zdziwili, gdy zobaczyli, kto prowadzi
Policjanci zatrzymali Forda. Zdziwili, gdy zobaczyli, kto prowadzi
Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje
Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje
Pierwszy kontakt z elektrycznym Porsche Cayenne: ma wszystko to, co Tesla, Chińczycy i wiele więcej
Pierwszy kontakt z elektrycznym Porsche Cayenne: ma wszystko to, co Tesla, Chińczycy i wiele więcej
Będą nowości w mObywatelu. Zmiany idą jak burza
Będą nowości w mObywatelu. Zmiany idą jak burza
Nieznana funkcja pasów bezpieczeństwa. Lepiej, by się nie przydała
Nieznana funkcja pasów bezpieczeństwa. Lepiej, by się nie przydała
Policja rozbiła gang złodziei. Specjalizowali się w jednej grupie aut
Policja rozbiła gang złodziei. Specjalizowali się w jednej grupie aut
Ostatni Ford Focus ST wyjechał z fabryki. To koniec pewnej epoki
Ostatni Ford Focus ST wyjechał z fabryki. To koniec pewnej epoki