Xedos to seria samochodów spod znaku Mazdy, które nigdy nie zdobyły większej popularności, a co za tym idzie – nie osiągnęły zadowalających firmę z Japonii wyników sprzedażowych. Nie inaczej było z Mazdą Xedos 9 – największym i najbardziej ekskluzywnym, lecz kompletnie zapomnianym modelem Mazdy z tej serii.
Mazda Xedos 9 była produkowana w Hiroszimie przez dekadę, a pierwsze egzemplarze tego samochodu zjechały z taśmy produkcyjnej w 2002 roku.
Model Xedos 9 nie powstał z myślą o dotychczasowych, typowych klientach Mazdy, lecz o bardziej wymagających użytkownikach, którzy chcieli luksusowego samochodu w korzystnej cenie.
Świadczyły o tym już same wymiary Mazdy Xedos 9, które mniej więcej odpowiadały wymiarom ówczesnego BMW serii 5. Zresztą Mazda Xedos 9 zaczęła być produkowana po to, aby konkurować z takimi autami jak właśnie BMW serii 5, czyli pojazdami wysokiej klasy, na które nie każdego było stać.
W związku z tym model Xedos 9 mocno wyróżniał się na tle innych modeli samochodów Mazdy. Zarówno pod względem silnika, jak i wykończenia wnętrza Mazda Xedos 9 nie miała sobie równych.
Co ciekawe w Japonii i Australii Mazda Xedos 9 była sprzedawana jako Eunos 800, a w Stanach Zjednoczonych jako Mazda Millenia. Natomiast Polsce Mazda Xedos 9 nigdy nie była w sprzedaży. Obecnie używaną Mazdę Xedos 9 można kupić w komisach i na serwisach aukcyjnych.
Model Xedos 9 zastąpił na rynku Mazdę 929. Z kolei sama Mazda Xedos 9 nie doczekała się bezpośredniego następcy, jednak zakończenie jej produkcji zbiegło się w czasie z wprowadzeniem na rynek Mazdy 6.
Marka | Mazda |
---|---|
Typ | Samochód osobowy |
Segment | E |