Szybciej z Warszawy na Północ. Rusza przetarg na ostatni odcinek S7 

GDDKiA poszukuje wykonawcy, który zaprojektuje ostatni odcinek nowego przebiegu DK7 pomiędzy Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej (S8). To kluczowy fragment wylotówki z Warszawy, który nie będzie łatwy w realizacji.

S8 Konotopa - Powązkowska, al. Obrońców Grodna na wysokości Bemowa i przyszłego węzła Warszawa Północ na skrzyżowaniu z S7S8 Konotopa - Powązkowska, al. Obrońców Grodna na wysokości Bemowa i przyszłego węzła Warszawa Północ na skrzyżowaniu z S7
Źródło zdjęć: © GDDKiA | Krzysztof Nalewajko
Aleksander Ruciński

Rolą wyłonionego wykonawcy będzie przygotowanie projektu oraz uzyskanie niezbędnych decyzji pozwalających na realizację 12,9-kilometrowego fragmentu nowej drogi ekspresowej S7.

Trasa będzie miała przekrój dwujezdniowy z trzema pasami ruchu w każdym kierunku. W ramach inwestycji powstaną także dwa tunele: na Bielanach (ok. 1000 m) i Bemowie (ok. 1100 m) oraz cztery węzły: Łomianki, Warszawa Wólka Węglowa, Warszawa Chomiczówka, Warszawa Północ (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8).

Chętni mogą składać oferty do 20 listopada 2023 roku. Podpisanie umowy z wykonawcą przewidziano natomiast na pierwszy kwartał 2024 roku. Po opracowaniu dokumentacji projektowej ogłoszony zostanie kolejny przetarg na realizację inwestycji drogowej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

GDDKiA nie ukrywa, że ostatni fragment S7 będzie niełatwy w realizacji "z punktu widzenia ruchu, zabudowy, wpisania się w istniejący układ miasta stołecznego Warszawy i jej dzielnic". Gdy powstanie, będzie kolejnym odcinkiem przyspieszającym podróż ze stolicy na północ.

Obecnie kierowcy mają do dyspozycji blisko 275 km ekspresówki od węzła Gdańsk Południe do Płońska, a w realizacji jest kolejne 57 km fragmentu Płońsk-Czosnów.

Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟