Szybciej z Warszawy na Północ. Rusza przetarg na ostatni odcinek S7
GDDKiA poszukuje wykonawcy, który zaprojektuje ostatni odcinek nowego przebiegu DK7 pomiędzy Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej (S8). To kluczowy fragment wylotówki z Warszawy, który nie będzie łatwy w realizacji.
Rolą wyłonionego wykonawcy będzie przygotowanie projektu oraz uzyskanie niezbędnych decyzji pozwalających na realizację 12,9-kilometrowego fragmentu nowej drogi ekspresowej S7.
Trasa będzie miała przekrój dwujezdniowy z trzema pasami ruchu w każdym kierunku. W ramach inwestycji powstaną także dwa tunele: na Bielanach (ok. 1000 m) i Bemowie (ok. 1100 m) oraz cztery węzły: Łomianki, Warszawa Wólka Węglowa, Warszawa Chomiczówka, Warszawa Północ (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8).
Chętni mogą składać oferty do 20 listopada 2023 roku. Podpisanie umowy z wykonawcą przewidziano natomiast na pierwszy kwartał 2024 roku. Po opracowaniu dokumentacji projektowej ogłoszony zostanie kolejny przetarg na realizację inwestycji drogowej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Michał Kokerski x COFFEE PLANT
GDDKiA nie ukrywa, że ostatni fragment S7 będzie niełatwy w realizacji "z punktu widzenia ruchu, zabudowy, wpisania się w istniejący układ miasta stołecznego Warszawy i jej dzielnic". Gdy powstanie, będzie kolejnym odcinkiem przyspieszającym podróż ze stolicy na północ.
Obecnie kierowcy mają do dyspozycji blisko 275 km ekspresówki od węzła Gdańsk Południe do Płońska, a w realizacji jest kolejne 57 km fragmentu Płońsk-Czosnów.