Szybciej z Warszawy na Północ. Rusza przetarg na ostatni odcinek S7

GDDKiA poszukuje wykonawcy, który zaprojektuje ostatni odcinek nowego przebiegu DK7 pomiędzy Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej (S8). To kluczowy fragment wylotówki z Warszawy, który nie będzie łatwy w realizacji.

S8 Konotopa - Powązkowska, al. Obrońców Grodna na wysokości Bemowa i przyszłego węzła Warszawa Północ na skrzyżowaniu z S7
S8 Konotopa - Powązkowska, al. Obrońców Grodna na wysokości Bemowa i przyszłego węzła Warszawa Północ na skrzyżowaniu z S7
Źródło zdjęć: © GDDKiA | Krzysztof Nalewajko
Aleksander Ruciński

17.10.2023 | aktual.: 17.10.2023 09:54

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Rolą wyłonionego wykonawcy będzie przygotowanie projektu oraz uzyskanie niezbędnych decyzji pozwalających na realizację 12,9-kilometrowego fragmentu nowej drogi ekspresowej S7.

Trasa będzie miała przekrój dwujezdniowy z trzema pasami ruchu w każdym kierunku. W ramach inwestycji powstaną także dwa tunele: na Bielanach (ok. 1000 m) i Bemowie (ok. 1100 m) oraz cztery węzły: Łomianki, Warszawa Wólka Węglowa, Warszawa Chomiczówka, Warszawa Północ (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8).

Chętni mogą składać oferty do 20 listopada 2023 roku. Podpisanie umowy z wykonawcą przewidziano natomiast na pierwszy kwartał 2024 roku. Po opracowaniu dokumentacji projektowej ogłoszony zostanie kolejny przetarg na realizację inwestycji drogowej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

GDDKiA nie ukrywa, że ostatni fragment S7 będzie niełatwy w realizacji "z punktu widzenia ruchu, zabudowy, wpisania się w istniejący układ miasta stołecznego Warszawy i jej dzielnic". Gdy powstanie, będzie kolejnym odcinkiem przyspieszającym podróż ze stolicy na północ.

Obecnie kierowcy mają do dyspozycji blisko 275 km ekspresówki od węzła Gdańsk Południe do Płońska, a w realizacji jest kolejne 57 km fragmentu Płońsk-Czosnów.

trasa s7infrastruktura drogowagddkia
Komentarze (2)