Szef Volkswagena: obecne Polo jest ostatnim spalinowym
Volkswagen najpierw postawił krzyżyk na małym upie, a teraz wygląda na to, że w ślady modelu pójdzie spalinowe Polo. Takie wnioski można wyciągnąć po ostatniej wypowiedzi Thomasa Schäfera, który twierdzi, że przyszłość miejskich aut jest elektryczna.
Mijają już dwa lata odkąd pożegnaliśmy Forda Fiestę. Wszystko wskazuje na to, że jego rywala, Volkswagena Polo, w niedalekiej przyszłości czeka to samo. Szef marki Thomas Schäfer, w rozmowie z magazynem "Auto Motor und Sport", wyjaśnił, że w niższych segmentach utrzymanie wersji spalinowych przestało być opłacalne, co ma bezpośredni związek z zaostrzającymi się wymogami emisji w Unii Europejskiej.
Pierwszy kontakt z Audi Concept C. Kamil Łabanowicz pokazuje przyszłość marki
- Oferowanie nowych modeli benzynowych w klasie Polo i niższych nie ma sensu w świetle przyszłych przepisów dotyczących emisji spalin. Byłyby one zbyt drogie dla naszych klientów. Przyszłość w tym segmencie należy do samochodów elektrycznych - powiedział Schäfer w rozmowie z niemieckim magazynem.
Oznacza to, że obecna generacja Polo jest najprawdopodobniej ostatnią spalinową. Samochód jest w sprzedaży już od ośmiu lat, a lifting został przeprowadzony w 2021 r. Teoretycznie oznaczałoby to, że jego cykl życiowy powoli się kończy, ale nie jest wykluczone, że Niemcy zafundują modelowi w związku jeszcze jedną modernizację, by zachować go w ofercie na kolejne kilka lat.
Schäfer odciął się też od wodoru. Firma nie widzi miejsca dla ogniw paliwowych w modelach wolumenowych. Wskazał na brak dostępnego zielonego wodoru, wysokie koszty i niską efektywność tej technologii. W ocenie marki szybka dekarbonizacja masowych aut wymaga napędu elektrycznego.
Volkswagen już zapowiedział elektryczne Polo. ID. Polo ma zostać pokazane w przyszłym roku. Samochód będzie oczywiście elektryczny i Niemcy już zdradzili pierwsze szczegóły dotyczące napędu. Do wyboru będą cztery warianty mocy - 116 KM, 135 KM, 211 KM i 226 KM (GTI) - oraz dwie wersje akumulatorów - 37 kWh netto (LFP) i 52 kWh netto (NMC). Maksymalny zasięg na jednym ładowaniu ma sięgać 450 km.