Koniec pewnej epoki. Znika popularny model

Po niemal pół wieku produkcji i siedmiu generacjach Ford Fiesta odejdzie do lamusa. Wiedzieliśmy o tym od kilku miesięcy, lecz teraz znamy już oficjalną datę, kiedy zakończy się produkcja słynnego hatchbacka.

Jeden z najpopularniejszych hatchbacków w historii kończy żywotJeden z najpopularniejszych hatchbacków w historii kończy żywot
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Kamil Niewiński

Ford Fiesta zadebiutował na rynku w 1976 roku i przez 47 lat zdołał stać się jednym z najpopularniejszych modeli amerykańskiego producenta w historii. Według statystyk łącznie sprzedano aż 22 milionów egzemplarzy tego samochodu na całym świecie, a Fiesta była nawet najlepiej sprzedającym się samochodem w Wielkiej Brytanii w 2022 roku. Wiemy już jednak, że licznik ten za niedługo się zatrzyma.

O tym, że w 2023 roku Ford Fiesta zniknie z rynku, usłyszeliśmy już kilka miesięcy temu. Wszystko przez konieczność zwiększenia dostępnej przestrzeni w fabryce Forda w Kolonii – ostatniej na świecie produkującej ten model. Zamiast tego niemiecki zakład ma zająć się produkcją Explorera  elektrycznego SUV-a. Cała fabryka w Kolonii została zresztą w całości przystosowana do produkcji aut elektrycznych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ford Puma ST - zaczynamy długi dystans

Znamy już jednak datę, wraz z którą ostatnie egzemplarze Fiesty zjadą z linii produkcyjnej. Według doniesień Autocar, które zostały przez portal potwierdzone u źródła, produkcja hatchbacka zostanie zakończona 7 lipca bieżącego roku.

Wiemy również, co stanie się z dwoma ostatnimi egzemplarzami Fiesty. Jedna z nich zostanie włączona do międzynarodowej historycznej floty samochodów, która znajduje się w Kolonii. Druga zaś trafi do analogowej jednostki skupionej na Wielkiej Brytanii, gdzie Fiesta była (i tak naprawdę nadal jest) niezwykle popularna. 

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut