System automatycznego hamowania stanie się standardem w USA

Za Oceanem doszło do porozumienia pomiędzy organizacjami NHTSA oraz IIHS a producentami samochodów, którzy zgodzili się wyposażyć każdy sprzedawany na tamtym rynku model w system automatycznego hamowania do 2022 roku.

Obraz
Marcin Łobodziński

U.S. Department of Transportation's National Highway Traffic Safety Administration oraz Insurance Institute for Highway Safety w porozumieniu z dwudziestoma największymi firmami motoryzacyjnymi, oferującymi w Stanach Zjednoczonych swoje samochody, mają opracować projekt wdrożenia we wszystkich modelach sprzedawanych na tamtym rynku systemu automatycznego hamowania Automatic Emergency Braking (AEB). Jest to część prac nad zwiększeniem bezpieczeństwa w ruchu pojazdów i pieszych.

System AEB pozwala zmniejszyć lub całkowicie wyeliminować ryzyko kolizji z innym pojazdem lub pieszym. Na chwilę obecną oferowane przez producentów systemy automatycznie zatrzymują pojazd z niedużych prędkości 50-60 km/h, ale postęp w tej dziedzinie trwa. Kierowca jest w początkowej fazie ostrzegany o ryzyku kolizji, a w drugiej fazie w aucie uruchamiane są hamulce. Zadaniem systemu jest zmniejszenie prędkości do minimum, nie do zera, choć i to się udaje w niektórych przypadkach.

Obecnie wielu producentów samochodów oferuje takie systemy w opcji lub w standardzie do bogatszych wersji wyposażenia, często w pakietach z innymi funkcjami, takimi jak asystent pasa ruchu czy adaptacyjny tempomat. Jest to spowodowane tym, że układ AEB opiera swoje działanie na kamerze i radarze, czyli elementach wykorzystywanych również przez inne systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.

Firmy, które wyraziły chęć wyposażenia wszystkich swoich samochodów w seryjnie montowany system AEB to: Audi, BMW, Fiat Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Subaru, Tesla, Toyota, Volkswagen i Volvo. Szczególnie zadowolony z takiego obrotu spraw jest Hyundai, czyli marka, która mocno promuje systemy bezpieczeństwa w USA. Ma to nastąpić do 2022 roku, a trzy lata później podobny ruch wykonają wszyscy producenci samochodów ciężarowych.

Prawdopodobnie nie trzeba będzie zbyt długo czekać na podobny ruch wykonany przez Komisję Europejską, która może nakazać montaż takich urządzeń w samochodach oferowanych na terenie Unii Europejskiej.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Najczęstsze usterki na przeglądach. Dlatego auta w Polsce nie dostają pieczątki
Najczęstsze usterki na przeglądach. Dlatego auta w Polsce nie dostają pieczątki
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇