Świnia tworzy tor testowy dla Infiniti. Tak wygląda promocja systemu DAS

Negatywne opinie o adaptacyjnym układzie kierowniczym Infiniti Q50 najpewniej trochę zdenerwowały przedstawicieli firmy, którzy promują to rozwiązanie jako ultranowoczesne. Postanowili więc w żartobliwy sposób odpowiedzieć na zarzuty i tak powstał dość nietypowy spot reklamowy.

Świnia malująca tor testowy dla InfinitiŚwinia malująca tor testowy dla Infiniti
Źródło zdjęć: © fot. Stopklatka z Youtube Skyline
Marcin Łobodziński

Zaangażowano świnię do zaprojektowania toru testowego. Ta wzięła w swój ryj pędzel i zaczęła tworzyć. Jako że powstały obraz niewiele odbiega poziomem artyzmu od niektórych cenionych malarzy, nazwano ją Pigcasoo. Jej "projekt” przeniesiono na asfaltową płytę i postawiono przed kierowcą testowym Michaelem Krummem dość wymagające zadanie pokonania go możliwie najszybciej. Wbrew pozorom jest to bodaj najbardziej wymagająca pętla toru na świecie. Sami zobaczcie:

W ten humorystyczny, wyważony sposób firma Nissan, do której należy marka Infiniti, chce promować kierowniczy układ adaptacyjny DAS. Zastosowano go po raz pierwszy w modelu Infiniti Q50, który w Azji nosi nazwę Skyline.

Jest to system połączenia elektronicznego pomiędzy kołami a kierownicą. Za sterowanie nie odpowiada więc tradycyjny mechanizm, ale dwa silniki elektryczne, które otrzymują sygnały z kierownicy na zasadzie by wire (z ang. po kablu). Jest to coś, co piloci samolotów znają od dawna.

Problemy z akceptacją tego rozwiązania rozpoczęły się już na samym starcie, gdy testujący twierdzili, że układ nie daje odpowiedniego wyczucia i precyzji kierowania pojazdem. Infiniti pracowało nad poprawą, ale i tak wciąż jest to obszar uznawany za gorszy niż u konkurentów. Osobiście testowałem cztery modele Infiniti z układem DAS i oceniając go z perspektywy potencjalnego klienta, nie uważam, żeby był gorszy.

Ma natomiast jedną, bardzo dużą zaletę. Daje możliwość ustawienia kąta szybkości skręcania kół względem skrętu kierownicą oraz siły wspomagania. Przy odpowiedniej konfiguracji nawet ciasne łuki można pokonywać bez odrywania rąk od kierownicy.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Wideo: Po pijanemu skasował rogatki. Zapłaci dziesiątki tysięcy złotych
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
Prezydent podpisał zmiany w rejestracji aut. Kierowcy czekali od lat
2500 zł kary. Dotyczy nawet pieszego
2500 zł kary. Dotyczy nawet pieszego
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇