Problem z dieslami w Mercedesie. GLK zagrożony wycofaniem

Mercedes GLK 220 CDI 4Matic BlueEfficiency był produkowany w latach 2012-2015. Okazuje się, że oprogramowanie silnika oszukiwało podczas pomiarów.
Mercedes GLK 220 CDI 4Matic BlueEfficiency był produkowany w latach 2012-2015. Okazuje się, że oprogramowanie silnika oszukiwało podczas pomiarów.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

24.06.2019 10:17, aktual.: 28.03.2023 10:37

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak podało niemieckie Ministerstwo Transportu, w tym kraju może dojść do wycofania 60 tys. Mercedesów GLK w wersji 220 CDI. Mają mieć oprogramowanie, które zniekształca wyniki testów emisji. To kolejna, tym razem mała, afera spalinowa. Choć jest kontynuacją całkiem sporej.

700 tys. aut zakwestionowało w Europie Niemieckie Ministerstwo (KBA) po wykryciu oprogramowania oszukującego testy emisji spalin. Teraz dochodzą kolejne auta wyprodukowane w latach 2012-2015, które mają zostać naprawione lub wycofane z niemieckiego rynku. To dokładnie taka sama sytuacja jak "dieselgate" Volkswagena, tylko w mniejszej skali.

Koncern Daimler odwołał się od tej decyzji i podjął współpracę z odpowiednimi organami. Auta najpewniej trafią do serwisu… tak jak volkswageny. Wewnątrz koncernu trwa dochodzenie i poszukiwanie winnego.

Natomiast Ministerstwo Transportu rozszerza badania o kolejne modele. To bowiem nie koniec - jednostki oznaczone jako 220 CDI BlueEfficiency były stosowane w wielu innych modelach marki Mercedes.

Źródło artykułu:WP Autokult
Mercedes-Benzmercedes glksegment j
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (11)
Zobacz także