SUV do miasta. Przetestuj kompaktowe Volvo XC40

SUV do miasta. Przetestuj kompaktowe Volvo XC40

Maciej Sierpień
17 maja 2021

Potrzebujesz niewielkiego, ale komfortowego i dynamicznego SUV-a do jazdy po mieście? Sprawdź ofertę Volvo XC40. I daj się zaskoczyć śmiałym designem, przestronnym wnętrzem oraz szeregiem rozwiązań zwiększających wygodę i bezpieczeństwo jazdy.

Volvo XC40 to kompaktowy – najmniejszy w ofercie szwedzkiego producenta – SUV zaprojektowany z myślą o komforcie i życiu w mieście, choć doskonale sprawdzi się też w terenie. Dostępny z napędem mild-hybrid, a model XC40 Recharge również z napędem elektrycznym i hybrydowym plug-in.

XC40 można dostać w trzech wersach wykończenia: Momentum, Inscription i R-Design oraz dziewięciu kolorach. Ceny zaczynają się od 137 900 zł. XC40 Recharge dostępny jest w dwóch wersjach: Inscription i R-Design oraz od 199 900 zł.

Volvo XC40 to cały szereg intuicyjnych rozwiązań zwiększających komfort jazdy. Wnętrze kryje mnóstwo pomysłowych schowków na butelki z wodą, torby treningowe, sprzęt elektroniczny czy przekąski. Z przodu znajdziemy też specjalny schowek na przewody ładujące. Wnętrze auta jest przestronne, a uchylno-przesuwny dach panoramiczny dodatkowo potęguje to wrażenie. Duży bagażnik można dowolnie konfigurować w zależności od potrzeb, oddzielając od siebie bagaże czy mocując torby z zakupami.

Bezpieczeństwo Volvo ma wpisane w swoje DNA. XC40 to kolejny przykład potwierdzający tę regułę. Kierowców w codziennej jeździe wspierają technologie. Cztery kamery zapewniają widok 360°, co pozwala parkować nawet na ograniczonej przestrzeni. Model wyposażony jest także w system wykrywania i omijania pojazdów, pieszych, rowerzystów i dużych zwierząt, także po zmroku. System ostrzega kierowcę o zagrożeniu, a gdy ten nie reaguje rozpoczyna automatyczne hamowanie lub awaryjnie koryguje tor jazdy.

To jeszcze nie wszystko, gdy mowa o bezpieczeństwie. XC40 wyposażone jest w układ ostrzegania o samochodach przejeżdżających z tyłu z funkcją automatycznego hamowania, co pomaga kierowcy wycofać samochód przy ograniczonym polu widzenia. Z kolei podczas zmiany pasa ruchu kierowcę wspiera BLIS, układ ostrzegania o pojazdach w martwym polu lusterek. W razie zagrożenia delikatnie koryguje on tor jazdy. A, gdy nieświadomie zaczniemy zjeżdżać na drugi pas XC40 ostrzeże nas drżeniem kierownicy.

Dopasuj samochód do swojego stylu jazdy. XC40 pozwala na zintegrowanie interfejsu i funkcji smartfona z centralnym wyświetlaczem. Za pomocą ekranu dotykowego, przycisków na kierownicy lub komend głosowych można dzwonić, pisać i sterować różnymi funkcjami. Wystarczy też polecenie w aplikacji Volvo On Call, by ustawić ogrzewanie czy klimatyzację jeszcze przed wyjazdem. A specjalny schowek na smartfony pozwala na proste i szybkie bezprzewodowe ładowanie urządzeń. Bez kabli i niepotrzebnego bałaganu.

XC40 dostępne jest z napędem mild-hybrid, który dzięki funkcji odzyskiwania energii z hamowania pozwala zaoszczędzić paliwo. Auto ma przy tym odpowiednią moc i dynamikę. XC40 Recharge można dostać w wersji elektrycznej. W tym modelu otrzymujemy imponującą moc dwóch silników elektrycznych oraz napęd na wszystkie koła. Akumulator doładujemy w przerwie w podróży (wystarczy kilkadziesiąt minut). Z kolei XC40 Recharge w wersji hybrydowej typu plug-in to połączenie klasycznego napędu z mocą energii elektrycznej.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)