Startech Range Rover Sport

Grzeszy osiągami, ale czy grzeszy urodą?

Obraz
Piotr Wereszczyński

Arabskich szejków z pewnością bardzo ucieszą najnowsze wieści z Essen. Podczas trwającego właśnie salonu zaprezentowany został najnowszy projekt firmy Startech - Range Rover Sport. Auto powstało wprawdzie na bazie odmiany wysokoprężnej, jednak jestem przekonany, że gotówka, jaką dysponują jego potencjalni nabywcy, pozwoli przekonać tunera do zbudowania wersji benzynowej.

Obraz

Pomimo diesla pod maską osiągi nie są najgorsze. Seryjny 292-konny motor musi się trochę napocić, żeby rozpędzić ważący ponad dwie tony samochód, jednak przyspieszenie od 0 do 100 km/h na poziomie 7,2 s to całkiem niezły wynik. Po wizycie u Startecha silnik zyskał dodatkowe 30 KM i 80 Nm, co pozwoliło skrócić czas sprintu do setki o 0,3 s. Nie jestem przekonany, czy obniżone o około 25 mm zawieszenie wpływa na prowadzenie wozu czy ma raczej charakter ozdobny, ale auto wydaje się dzięki niemu jeszcze bardziej Sport.

Obraz

Zmian w wyglądzie nadwozia jest naprawdę dużo. Startech przygotował na targi w Essen pakiet optyczny składający się z nowego przedniego zderzaka, 22-calowych felg oraz nowych końcówek wydechu wkomponowanych w spory dyfuzor. Estetyka takiego rozwiązania jest oczywiście kwestią gustu, moim zdaniem można się było bardziej postarać.

Nieco lepiej wygląda środek, którego kolorystyka podąża za nadwoziem. Zarówno deska rozdzielcza, jak i konsola środkowa otrzymały czerwone przeszycie i aplikacje wykonane najprawdopodobniej z włókna węglowego. Podobnie sprawa ma się na boczkach drzwi oraz fotelach.

Obraz

Startech nie podał jeszcze ceny powyższych przeróbek, ale jak już wspomniałem, nie powinna ona stanowić problemu dla przeciętnego nabywcy Range Rovera. Koszt kompletu modyfikacji nie powinien przekroczyć kilkunastu tysięcy euro.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/29] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km