Sprzedaż aut sportowych spadła w 2019 roku. Mustang ciągle jest numerem jeden w kraju
Segment pojazdów sportowych stanowi niszę na polskim rynku motoryzacyjnym. IBRM Samar sprawdził, jak wyglądała sprzedaż takich aut w 2019 roku i jak zmieniła się ona w stosunku do poprzedniego okresu. Wyniki nie napawają optymizmem.
10.03.2020 | aktual.: 22.03.2023 12:21
Pojęcie samochodu sportowego jest bardzo szerokie. Na rynku nie brakuje bowiem hatchbacków, sedanów, a nawet kombi o wysokich osiągach pozwalających określać takie auta mianem sportowych. W większości statystyk nie są one jednak uwzględniane osobno.
Zobacz także
Jako modele o stricte sportowym charakterze traktowane są pojazdu z nadwoziem typu coupe i cabrio, które, choć często są bardziej luksusowe niż typowo sportowe. W taki sposób ujęto je również w podsumowaniu roku 2019 przygotowanym przez IBRM Samar, z którego wynika, że popyt na coupe i kabriolety zmalał w 2019 roku aż o 8,1 proc.
To spora strata, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę, że polski rynek w ujęciu ogólnym zaliczył 4,4-procentowy wzrost. Kolejne miesiące pokażą, czy spadek zainteresowania segmentem aut postrzeganych jako sportowe jest postępującym trendem czy może chwilową anomalią.
Zapewne nikogo nie zdziwi fakt, że w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli sportowych w Polsce przeważają marki premium. Trudno się temu dziwić, gdyż to właśnie one mają w ofercie najwięcej pojazdów z nadwoziem coupe i cabrio. Poniżej prezentujemy marki i konkretne modele najchętniej wybierane w 2019 roku przez klientów poszukujących pojazdu sportowego:
Najpopularniejsze marki:
Najpopularniejsze modele:
- Ford Mustang - 783 szt.
- Mercedes klasy C - 493 szt.
- Mercedes klasy E - 365 szt
- Mazda MX-5 - 256 szt.
- BMW Serii 8 - 184 szt.
- BMW Serii 2 - 181 szt.
- Mercedes klasy S - 180 szt.
- Porsche 911 - 158 szt.
- BMW Serii 4 - 151 szt.
- Porsche 718 - 122 szt.