Sportowy wydech Eisenmanna do nowego BMW serii 3 

Nazwa Eisenmann być może nie pojawia się codziennie w informacjach o stuningowanych samochodach, ale firma ta też robi swoje dla branży – zajmuje się projektowaniem i produkcją sportowych układów wydechowych. Jej nowa propozycja jest skierowana do posiadaczy BMW serii 3.

Eisenmann serii 3 fot.1Eisenmann serii 3 fot.1
Olgierd Lachowski

Nazwa Eisenmann być może nie pojawia się codziennie w informacjach o stuningowanych samochodach, ale firma ta też robi swoje dla branży – zajmuje się projektowaniem i produkcją sportowych układów wydechowych. Jej nowa propozycja jest skierowana do posiadaczy BMW serii 3.

Eisenmann występuje najczęściej jako dostawca komponentów dla firm tuningowych i zespołów wyścigowych. Czasem jednak, podobnie jak firma KW, sam pokazuje się jako tuner, montując w jakimś aucie zaprojektowany przez siebie układ wylotowy.

Obraz

Tak właśnie jest w przypadku najnowszej produkcji Eisenmanna – wydechu do wytwarzanego obecnie BMW serii 3 (F30). Zestaw jest przygotowany w dwóch wersjach. W pierwszej – podstawowej – jest dopasowany specjalnie do 4-cylindrowych silników wysokoprężnych stosowanych w BMW serii 3. W drugiej przygotowano go wyłącznie pod kątem 4-cylindrowej 2-litrowej turbodoładowanej jednostki napędowej montowanej w BMW 328i/BMW 328i xDrive. W tej ostatniej odmianie układ wydechowy nie ma środkowego tłumika.

Klienci decydujący się na produkt Eisenmanna wybierają też, czy wydech ma mieć dwie, czy cztery końcówki rur wydechowych. Niezależnie od wersji mają one średnicę 76 mm.

Na poniższym filmiku można zobaczyć i posłuchać dźwięku układu wylotowego Eisenmanna.

BMW F30 328i Eisenmann Race Exhaust

Źródło: EisenmannYT (wideo)

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km