Sokół – Ac Schnitzer ACS X6 M Falcon (2010)

Sokół – Ac Schnitzer ACS X6 M Falcon (2010)

Sokół – Ac Schnitzer ACS X6 M Falcon (2010)
Olgierd Lachowski
05.11.2010 08:00, aktualizacja: 02.10.2022 22:00

Jak określić trzema słowami BMW X6 M? Drogi, szybki, dziwny. A jak określić Ac Schnitzera X6 M Falcon?

Ac Schnitzer ACS X6 M Falcon fot.1
Ac Schnitzer ACS X6 M Falcon fot.1

X6 to chyba najbardziej nietuzinkowo (czy ładnie - pozostawiam do Waszej oceny) wyglądający model z obecnie produkowanych aut BMW. Luksusowy SAC (Sport Activity Coupé – klasa, którą stworzyli specjalnie dla X6 ludzie od marketingu w BMW) ma w palecie wiele silników, ale żaden nie jest tak interesujący jak jednostka S63B44, czyli motor napędzający odmianę X6 M.

Silnik ma 8 cylindrów w układzie widlastym. Objętość skokowa jednostki napędowej wynosi 4,4 l. Przy współpracy z dwiema turbosprężarkami S63B44 osiąga moc 555 KM przy 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm i jest dostępny w szerokim zakresie obrotów wału korbowego, bo od 1500 obr./min do 5650 obr./min.

Waga aż 2380 kg nie jest żadną przeszkodą dla motoru, który z pomocą 6-biegowej, automatycznej skrzyni biegów jest w stanie sprawić, że X6 M przyspieszy od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,70 s. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Ac Schnitzer ACS X6 M Falcon fot.22
Ac Schnitzer ACS X6 M Falcon fot.22

Pracownicy firmy Ac Schnitzer uznali, że wspomniane 555 KM to trochę za mało jak na potrzeby tego BMW. Dokonano zresztą jeszcze więcej zmian, o czym za chwilę. Zacznijmy od silnika. Sam motor pozostał nietknięty, ale zmieniono oprogramowanie nim sterujące oraz zainstalowano sportowy układ wylotowy z tłumikami o 100 celach.

Wzrost mocy jest imponujący, bo wynosi aż 95 KM, a maksymalny moment obrotowy - ogromne 820 Nm. Obroty mocy maksymalnej pozostały na tym samym poziomie co w aucie fabrycznym, natomiast maksimum momentu obrotowego jest dostępne przy 3200 obr./min.

Obniżono o 25 mm zawieszenie, co sprawiło, że środek masy auta również się obniżył. Ma to korzystny wpływ na prędkości osiągane przez samochód na łukach.

Ac Schnitzer ACS X6 M Falcon fot.17
Ac Schnitzer ACS X6 M Falcon fot.17

Nadwozie auta zdobi pakiet o nazwie Falcon. W jego skład wchodzą: zmodyfikowany przedni zderzakospojler, listwy poszerzające błotniki, listwy progowe, tylny dyfuzor, spojler na pokrywę bagażnika i zmodyfikowana maska. Gwoli ścisłości – można wybrać jeden z dwóch dostępnych spojlerów na klapę bagażnika. O ile cały zestaw dość dobrze współgra z linią X6 M, o tyle do samej maski silnika można się przyczepić. Moim zdaniem nie do końca pasują tam ozdoby wokół wykonanych w niej otworów.

W miejsce 20-calowych seryjnych kół Ac Schnitzer zamontował felgi o średnicy 22”. Z przodu koła mają szerokość 10,0”, a z tyłu 11,5”.

Ac Schnitzer ACS X6 M Falcon fot.18
Ac Schnitzer ACS X6 M Falcon fot.18

We wnętrzu zmieniono prędkościomierz (skala do 360 km/h), dodano detale z włókien węglowych na desce rozdzielczej i drzwiach, zainstalowano aluminiowe nakładki na pedały, a w miejscu seryjnego „kółka” pojawił się kontroler systemu iDrive w kształcie felgi Ac Schnitzer. Niestety, ten ostatni element wygląda tandetnie - niczym zdjęty z chińskiej zabawki.

Wszystkie przeróbki kosztują 30 700 euro.

Czas wreszcie powiedzieć coś o osiągach X6 M Falcon. Przerobiony SUV do 100 km/h przyspiesza w 4,50 s i osiąga prędkość 300 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie, ale inżynierowie Ac Schnitzera zapewniają, że bez „kagańca” ich X6 M byłoby w stanie rozpędzić się do 320 km/h.

W przeprowadzonym przez dziennikarzy teście Ac Schnitzer X6 M pokonał małą pętlę Hockenheimringu w 1:15 min, czyli wg ekipy Schnitzera - zaledwie o 5 sekund wolniej niż Chevrolet Corvette ZR1. Zapomniano jednak dodać, że to nie Nordschleife, w którym przy długości toru 20,6 km różnica 5 sekund to różnica żadna, tylko pętla mająca zaledwie 2604 m, na której różnice czasowe są małe.

Ac Schnitzer ACS X6 M Falcon fot.11
Ac Schnitzer ACS X6 M Falcon fot.11

Jak zatem określić X6 M przygotowanego przez ekipę z Aachen? Najkrócej chyba – droższy, szybszy, dziwniejszy.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 650 KM przy 6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 147,90 KM/l (seryjny - 126,28 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 820 Nm przy 3200 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 395 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 385 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 22″
  • Koła tylne: 11,5 x 22″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2380 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,66 kg/KM (seryjny - 4,29 kg/KM)
  • Długość: 4876 mm
  • Szerokość: 2063 mm (+ 80 mm)
  • Rozstaw osi: 2933 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
  • Czas przejazdu okr. Hockenheimring Short: 1:15 min
  • Prędkość maksymalna: Ograniczona do 300 km/h

[block position="inside"]8533[/block]

Źródło: ac schnitzer

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)