Škoda Octavia RS - polski cennik

Odrobinę większa, jeszcze lepiej wykonana, po wprowadzeniu modelu Rapid także bardziej luksusowa i co najważniejsze, szybsza od poprzedniej generacji. Taka jest nowa Škoda Octavia RS. Ile w Polsce trzeba zapłacić za sympatyczną Czeszkę?

Skoda Octavia RSSkoda Octavia RS
Bartosz Pokrzywiński

Odrobinę większa, jeszcze lepiej wykonana, po wprowadzeniu modelu Rapid także bardziej luksusowa i co najważniejsze, szybsza od poprzedniej generacji. Taka jest nowa Škoda Octavia RS. Ile w Polsce trzeba zapłacić za sympatyczną Czeszkę?

Mówi się, że jedną z najmocniejszych stron nowego Volkswagena Golfa GTI, poza właściwościami jezdnymi czy osiągami, są walory praktyczne tego auta. Tak naprawdę to zwykły trzy lub pięciodrzwiowy hatchback. Jeśli ktoś szuka niemal równie szybkiego, ale jeszcze bardziej praktycznego auta, wówczas powinien wybrać Octavię RS.

Škodzie ciężko jest rywalizować bezpośrednio z innymi hot hatchami, trochę ze względu na wizerunek. Czeska marka i jej znaczek "RS" nie jest tak samo rozpoznawany jak "RS" Renault. W wersji z jednostką benzynową 2,0 TSI o mocy 220 KM auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,8 s oraz osiąga prędkość maksymalną 248 km/h.

Obraz

W takiej konfiguracji Škoda Octavia RS z nadwoziem typu liftback kosztuje 104 100 zł, a w przypadku kombi jest to wydatek rzędu 108 300 zł. W obu tych wersjach za skrzynię DSG trzeba dopłacić równo 8000 zł. Co ciekawe, jest to chyba jedyne usportowione auto na rynku, które ze skrzynią dwusprzęgłową przyspiesza do pierwszej setki wolniej, niż w przypadku przekładni manualnej.

Różnica wynosi 0,1 s, ale mimo wszystko. Dostępna jest jeszcze wersja z silnikiem diesla 2,0 TDI produkującym 184 KM. Tutaj pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 8,2 lub 8,3 s, w przypadku skrzyni DSG. Škoda Octavia RS z tą jednostką i nadwoziem liftback kosztuje 105 600 zł, a z nadwoziem kombi 109 800 zł. W tym przypadku za przekładnię DSG także trzeba dopłacić 8000 zł.

Szczegółowy cennik na stronie Škody.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam