Schumacher nie będzie się więcej ścigał

Sezon 2012 jest ostatnią okazją do zobaczenia Michaela Schumachera w bolidzie Formuły 1. Czerwony baron po raz drugi odchodzi na emeryturę. Jak się okazuje, Schumi nie będzie odpoczywał tylko od F1, ale od wszystkich sportów motorowych.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Sezon 2012 jest ostatnią okazją do zobaczenia Michaela Schumachera w bolidzie Formuły 1. Czerwony baron po raz drugi odchodzi na emeryturę. Jak się okazuje, Schumi nie będzie odpoczywał tylko od F1, ale od wszystkich sportów motorowych.

Kiedy potwierdzono oficjalnie, że Lewis Hamilton przechodzi z McLarena do Mercedesa, jasne było, że Brytyjczyk zajmie miejsce Michaela Schumachera, będąc jednocześnie nowym partnerem zespołowym Nico Rosberga.

Kilka dni później Schumacher ogłosił publicznie, że po raz drugi i ostatni odchodzi na emeryturę. Nie było jednak jasne czy dotyczy ona tylko Formuły 1 - wcześniej, po odejściu w 2006 roku, najbardziej utytułowany kierowca w historii F1 brał udział w wyścigach motocykli.

W najnowszym wywiadzie udzielonym La Gazzetta dello Sport, Schumacher przyznał, że nie ma żadnych planów związanych z innymi sportami motorowymi.

Formuła 1 oferuje maksymalne możliwe emocje oraz prędkość. Inny typ wyścigów samochodowych nie pozwala doznać tego samego. Kończę tutaj całkowicie [karierę].

Najprawdopodobniej więc Schumi zostanie doradcą do spraw technicznych lub obejmie podobne stanowisko w którymś z zespołów F1. Nie jest też wykluczone, że pojawi się w roli ambasadora jakiejś marki, jako gość specjalny eventów - to samo co kierowcy F1 robią dla sponsorów.

Swoją drogą, gdyby koszty utrzymania zespołu w królowej sportów motorowych faktycznie były mniejsze, ciekawe czy Michael zdecydowałby się zainwestować jakąś część swojego majątku i założyć własny team.

Źródło: Autosport

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"