Czyżby nie chcieli elektryków? Samochody w Niemczech najstarsze od 30 lat

Prawie jedna czwarta samochodów poruszających się po niemieckich drogach ma więcej niż 15 lat. Jeszcze nigdy – od czasów zjednoczenia kraju – nasi zachodni sąsiedzi nie jeździli tak starymi autami. Co więcej, w całej Europie Zachodniej średnia wieku pojazdu jest wyższa.

Ponad 10 lat ma np. przedliftowe Audi A4 B8.Ponad 10 lat ma np. przedliftowe Audi A4 B8.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Instytut CAR zbadał statystyki rejestracji niemieckiego Urzędu Transportu i wskazał na niepokojącą prawidłowość. 11 mln niemieckich aut ma więcej niż 15 lat, a kolejne 10 proc. ma już ponad 20 lat. Jak można przeczytać w "Deutsche Welle", nie ma definitywnej odpowiedzi na pytanie dlaczego coraz więcej Niemców woli jeździć starymi samochodami.

Średni wiek auta w Niemczech to 9,6 roku, przez co ten kraj zajmuje ostatnie miejsca w porównaniu do Europy Zachodniej. Luksemburg, Wielka Brytania, Włochy, Belgia i Francja mają młodszą flotę. Co ciekawe, w 1991 roku średnia wieku auta w Niemczech wynosiła zaledwie 6,3 roku!

Jak zauważa Ferdinand Dudenhoeffer z instytutu CAR, ta "przestarzała" flota byłaby idealnym punktem wyjścia do zachęcenia ludzi do zmiany samochodu. Niestety, jego zdaniem, rząd Niemiec zaprzepaścił szansę na stymulowanie rynku, promując wyłącznie samochody elektryczne. 90 proc. rynku zostało zignorowane. Nowoczesne jednostki benzynowe też mogą być przyjazne środowisku, lecz rządzący tego nie zauważyli.

Tymczasem producenci samochodów znajdują się pod silną presją – starają się rozbudzić rynek i pozbyć się pojazdów zalegających u dealerów. Inaczej produkcja nowych pojazdów nie ma sensu. Klienci jednak ostrożnie podchodzą do wydatków. Nie wiadomo czy jesienią nie będziemy mieli drugiej fali zachorowań.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy