WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Samochody do filmów - jak to działa?

Filmy o samochodach to niewątpliwie bardzo dobry biznes. Kategoria filmów, które w ostatnich latach zyskują na popularności i wystarczy tylko spojrzeć, jak dużo się ich kręci. Ostatnie przykłady to między innymi: Transformers, Death Race, The A-Team... jak buduje się samochody filmowe?

Obraz
Michal Grygier

Filmy o samochodach to niewątpliwie bardzo dobry biznes. Kategoria filmów, które w ostatnich latach zyskują na popularności i wystarczy tylko spojrzeć, jak dużo się ich kręci. Ostatnie przykłady to między innymi: Transformers, Death Race, The A-Team... jak buduje się samochody filmowe?

Skoro filmy samochodowe to świetny biznes, to przygotowywanie aut do filmów też powinno się opłacać. Jak bardzo? Oj, bardzo! Wchodzący niebawem na ekrany kin Green Hornet wykorzystał na planie aż 29 klasycznych egzemplarzy Imperial. Trzecia część The Fast & the Furious potrzebowała... 200 samochodów! Poważnie zmodyfikowanych.

Amerykański The New York Times przyjrzał się tej specyficznej branży przystosowywania aut do planów filmowych. Jednym z takich "producentów" jest Dennis McCarthy z Kalifornii. Dysponuje ekipą 40 pracowników, którzy zakupują samochody z eBay'a czy innych aukcji internetowych i później walczą z nimi, przerabiają je aby w końcowym efekcie mogły skakać, latać, eksplodować i obracać się w każdą stronę. Dla potrzeb "Szybkich i Wściekłych" obrócili o 180 stopni nadwozie względem płyty podłogowej, jak aby podczas sceny wyglądało to jak bardzo szybka jazda na wstecznym, a w efekcie auto jechało "do przodu"...

Podejrzewam, że takich udoskonaleń i tricków jest w filmach co niemiara. Jeżeli jesteście zainteresowani tematem, zapraszam na stronę NY Times'a.

Źródło: NY Times

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej