Rodzinny Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025: Dacia Bigster

W najliczniej obsadzonej kategorii tegorocznego plebiscytu Samochodu Roku znalazło się aż 16 rynkowych nowości. Wobec tak dużego zróżnicowania wielkości i form nadwozi, pozycjonowania cenowego i źródeł napędu, przyjęliśmy jasny klucz wyboru tego najlepszego.

Dacia Bigster (2025)Dacia Bigster (2025)
Źródło zdjęć: © Autokult | KONRAD SKURA

Co mają wspólnego dysponujące mocą aż 727 KM hybrydowe BMW M5 Touring, elektryczny van Volkswagen ID. Buzz GTX oraz dogłębnie zmodernizowana, ale zachowująca dobrze znaną formę Skoda Superb Combi? Wszystkie z tych modeli zadebiutowały na polskim rynku w ciągu ostatniego roku i zabiegają o jedną grupę odbiorców: rodziny.

Robią to na absolutnie przeróżne sposoby, choć w gronie tym da się zaobserwować pewne trendy. Aż 12 z 16 modeli w tej kategorii to SUV-y lub crossovery (pozostałe to dwa kombi i dwa vany). Tylko jeden dostępny jest wyłącznie z tradycyjnym napędem spalinowym, a cztery jedynie z elektrycznym - pozostałe 11 dostępnych jest z jakąś formą elektryfikacji.

Dacia Bigster (2025)
Dacia Bigster (2025) © Autokult | KONRAD SKURA

Decydujący w tej kategorii dla redakcji Autokult.pl był również inny czynnik. Dostępna już od 99 900 zł Dacia Bigster to coś więcej niż po prostu dobra oferta. Podczas gdy w ostatnich latach ceny nowych samochodów zostały wywindowane do ogromnych poziomów, model ten przybliża polskim rodzinom dostępność dużego, nowoczesnego i przyjaznego środowisku auta o atrakcyjnej bryle SUV-a i wszystkich oczekiwanych w dzisiejszych czasach funkcjach multimediów.

Cena zdecydowanie nie jest jedynym atutem Bigstera. Przy nadwoziu mierzącym 457 cm długości kabina zapewnia dużą przestrzeń również trzem pasażerom tylnej kanapy oraz bagażnik o pojemności aż 667 l. W gamie napędowej znajdziemy opcję 4x4 oraz zarówno tradycyjny silnik spalinowy, jak i hybrydę cechującą się niskim zużyciem paliwa w realnych warunkach (co zostało poświadczone w naszych niezależnych testach).

Bigster to bardzo ważny model dla Dacii, która udowodniła, że jej atuty potrafią się świetnie odnaleźć również w nowych dla marki, wyższych segmentach rynku. To również ważny sygnał dla rynku, że nadal można zrobić nowy samochód wpisujący się w obecne trendy, a jednocześnie odpowiadający na realne potrzeby polskich klientów.

  • Dacia Bigster (2025)
  • Dacia Bigster (2025)
  • Dacia Bigster (2025)
  • Dacia Bigster (2025)
  • Dacia Bigster (2025)
  • Dacia Bigster (2025)
[1/6] Dacia Bigster (2025) Źródło zdjęć: Autokult | KONRAD SKURA

Wybrane dla Ciebie

Tyle Polacy wydają na zakup używanego auta. Raport nie pozostawia złudzeń
Tyle Polacy wydają na zakup używanego auta. Raport nie pozostawia złudzeń
Były gwiazdor F1 sprzedaje swojego Astona. Sam lakier kosztował krocie
Były gwiazdor F1 sprzedaje swojego Astona. Sam lakier kosztował krocie
Audi Q9 oficjalnie potwierdzone. Wiemy, kiedy zadebiutuje
Audi Q9 oficjalnie potwierdzone. Wiemy, kiedy zadebiutuje
Chiny idą jak po swoje. Pokonali już Audi i Renault
Chiny idą jak po swoje. Pokonali już Audi i Renault
Volvo zwiększa produkcję w USA. W planach nowa hybryda
Volvo zwiększa produkcję w USA. W planach nowa hybryda
USA potwierdzają 15-proc. cła na auta z UE. Weszły w życie z mocą wsteczną
USA potwierdzają 15-proc. cła na auta z UE. Weszły w życie z mocą wsteczną
Test zimowych opon ADAC 2025/2026. Ile one potrafią przejechać!
Test zimowych opon ADAC 2025/2026. Ile one potrafią przejechać!
Nowy Lexus ES wyceniony w Polsce. Nie tylko jako hybryda
Nowy Lexus ES wyceniony w Polsce. Nie tylko jako hybryda
Test: Alfa Romeo Junior 1.2 Hybrid Ibrida Q4 - najpiękniejsze auto z Polski
Test: Alfa Romeo Junior 1.2 Hybrid Ibrida Q4 - najpiękniejsze auto z Polski
Pierwsza jazda: Kia EV4 – nie samymi SUV-ami żyje człowiek
Pierwsza jazda: Kia EV4 – nie samymi SUV-ami żyje człowiek
Otworzą przejścia graniczne z Białorusią. Nie wszystkie
Otworzą przejścia graniczne z Białorusią. Nie wszystkie
Wstrzymują produkcję w sześciu europejskich fabrykach
Wstrzymują produkcję w sześciu europejskich fabrykach