Test zimowych opon ADAC 2025/2026. Ile one potrafią przejechać!

Niemieccy eksperci sprawdzili, które zimowe opony są najlepsze do samochodów klasy średniej i kompaktów. Do czołówki obsadzonej przez marki premium przebiły się i tańsze "gumy", a żywotność tych najlepszych jest po prostu imponująca.

Nowe oponyNowe opony
Źródło zdjęć: © WP | autokult.pl
Tomasz Budzik

Z roku na rok popularność całorocznego ogumienia wśród polskich kierowców rośnie. Jednak mimo to wielu zmotoryzowanych wymaga od opon zimą najwyższej wydajności. Ci wybiorą ogumienie sezonowe. Niemiecki automobilklub ADAC przetestował opony w rozmiarze 225/40 R18. To modele, które mogą być ofertą do nowszych samochodów kompaktowych lub aut segmentu średniego.

W warunkach zimowych badano wszystkie najważniejsze parametry. Oprócz drogi hamowania na różnych nawierzchniach sprawdzano także generowany hałas i prędkość występowania niebezpiecznego aquaplaningu (im wyższa, tym lepiej). Oszacowano również spodziewany przebieg, jaki będzie można zrobić na komplecie ogumienia. Oto wyniki od najlepiej do najgorzej ocenionej opony.

Goodyear UltraGrip Performance 3

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 42,3 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 31,7 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 36,6 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 77,1 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,7 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 16,7 m
  • Przewidywany przebieg: 76,5 tys. km
  • Generowany hałas: 71,2 dB

Michelin Pilot Alpin 5

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 41,4 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 32,2 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 36,9 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 75,2 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,4 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 16,3 m
  • Przewidywany przebieg: 67 tys. km
  • Generowany hałas: 71,5 dB

Bridgestone Blizzak 6

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 43,8 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 32,3 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 36,5 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 74,9 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,6 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 16,2 m
  • Przewidywany przebieg: 57,7 tys. km
  • Generowany hałas: 72,4 dB

Dunlop Winter Sport 5

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 44,0 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 34,4 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 38,9 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 73,2 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,5 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 16,8 m
  • Przewidywany przebieg: 61,3 tys. km
  • Generowany hałas: 74,1 dB

Hankook Winter i*cept evo3 W330

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 43,7 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 32,9 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 37,5 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 74,0 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,7 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 17,4 m
  • Przewidywany przebieg: 72,4 tys. km
  • Generowany hałas: 75,3 dB

Continental WinterContact TS 870 P

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 42,6 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 33,0 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 38,0 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 75,2 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,8 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 18,1 m
  • Przewidywany przebieg: 53,1 tys. km
  • Generowany hałas: 71,8 dB

Kleber Krisalp HP3

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 44,2 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 35,0 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 40,7 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 76,9 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,4 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 16,8 m
  • Przewidywany przebieg: 52,7 tys. km
  • Generowany hałas: 71,9 dB

Nokian Tyres Snowproof P

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 42,2 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 33,4 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 37,7 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 67,8 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 10,0 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 16,0 m
  • Przewidywany przebieg: 51,6 tys. km
  • Generowany hałas: 70,9 dB

Momo W-20 North Pole

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 43,1 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 32,7 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 36,6 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 71,1 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,8 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 16,7 m
  • Przewidywany przebieg: 61,2 tys. km
  • Generowany hałas: 71,4 dB

Ceat WinterDrive

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 42,0 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 34,5 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 39,7 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 71,5 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,7 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 15,5 m
  • Przewidywany przebieg: 64,6 tys. km
  • Generowany hałas: 71,6 dB

Matador MP93 Nordicca

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 45,1 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 34,9 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 40,9 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 72,3 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,7 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 16,8 m
  • Przewidywany przebieg: 50,1 tys. km
  • Generowany hałas: 71,1 dB

Uniroyal WinterExpert

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 43,9 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 32,9 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 38,1 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 72,1 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,7 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 17,4 m
  • Przewidywany przebieg: 53,0 tys. km
  • Generowany hałas: 73,2 dB

Fulda Kristall Control HP2

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 45,3 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 35,9 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 40,0 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 74,0 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,7 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 17,0 m
  • Przewidywany przebieg: 56,9 tys. km
  • Generowany hałas: 74,3 dB

Semperit Speed-Grip 5

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 44,3 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 33,3 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 37,6 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 74,2 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,6 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 17,0 m
  • Przewidywany przebieg: 47,9 tys. km
  • Generowany hałas: 74,2 dB

GT Radial WinterPro 2 Sport

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 45,0 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 36,3 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 40,8 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 73,4 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,7 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 17,0 m
  • Przewidywany przebieg: 44,6 tys. km
  • Generowany hałas: 72,8 dB

W pierwszej piętnastce najlepszych opon zimowych testowanych przez ADAC wyróżnia się zwycięska propozycja Goodyeara, która może się pochwalić przewidywanym przebiegiem aż 76,5 tys. km. Jeśli ktoś uważał, że zimowe opony z natury muszą szybko się ścierać, był w błędzie. Interesująca jest także propozycja firmy Hankook, która zaskakuje dobrymi parametrami. Jej słabością jest generowany hałas, tym niemniej udało się jej rozdzielić przedstawicieli marek premium.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów