Używane Renault Clio III - typowe awarie i problemy
Włosi słynną z szybkich sportowych aut, Szwedzi specjalizują się w rodzinnych wozach typu kombi, Niemcy wytwarzają solidne limuzyny, a Francuzi? Jakie samochody najlepiej udają się Francuzom? Oczywiście miejskie autka segmentu B, które nie tylko niebanalnie wyglądają, ale oferują przestronne wnętrza i ciekawą paletę jednostek napędowych. Nie inaczej jest w przypadku Renault Clio III.
01.10.2011 | aktual.: 30.03.2023 10:34
III generacja Clio została zaprezentowana w 2005 roku, jednak Renault nie zrezygnowało z produkcji Clio II, które jest wytwarzane nadal jako Clio Storia lub Campus w zależności od rynku. W 2006 roku do oferty dołączyła 197-konna odmiana Sport. Rok później pod maską Clio III znalazła się 106-konna odmiana diesla 1,5 dCi.
W 2008 roku, w salonach pojawiła się wersja kombi. Dwa lata temu samochód przeszedł facelifting, a zmiany są widoczne głównie z przodu auta, gdzie pojawił się nowy przedni zderzak i nieco zmodyfikowane reflektory. Produkcja III generacji Clio jeszcze się nie zakończyła więc osoby szukające auta u dealerów mogą tam jeszcze kupić ten model.
Silniki
- R4 1,2 16V (65, 75- 78 KM)
- R4 1,2 16V TCE (101 KM)
- R4 1,4 16V (98 KM)
- R4 1,6 16V (88- 111 KM)
- R4 1,6 16V (128 KM) wersja GT
- R4 2,0 16V (139 KM)
- R4 2,0 16V (197- 203 KM) wersja Sport
Diesle:
- R4 1,5 dCi 8V (68, 85- 106 KM)
Wybierając jednostkę benzynową warto zdecydować się na 1,2-litrowy silnik TCE lub nieco słabszy motor 1,4. Motory 1,6 i 2,0 też świetnie radzą sobie z Clio, ale nieco więcej palą. Odradzamy zakup auta z najsłabszą jednostką 1,2 litra, która jest zdecydowanie za słaba do tego modelu. Jakie usterki mogą się nam przydarzyć jeśli wybierzemy silnik benzynowy? Przede wszystkim uszkodzeniu ulegają czujniki w tym między innymi: czujnik położenia wału korbowego.
Awaryjność
Najwięcej problemów w tym aucie sprawia jednak elektronika, oprócz wyżej wspomnianych czujników odpowiedzialnych za właściwą pracę silnika zawodzi także karta Hands Free służąca do otwierani i uruchamiania auta. Często też zawodzi oprogramowanie odpowiedzialne za działanie urządzeń pokładowych. W autach użytkowanych w Polsce notorycznie wybijają się łączniki stabilizatora i silentblocki wahaczy, a także górne łożyska kolumn McPhersona.
Naszym zdaniem
Renault Clio III to jedno z największych aut w swoim segmencie oprócz przestronności największym atutem tego modelu jest miękkie zawieszenie, które idealnie tłumi wszelkie nierówności. Kolejną zaletą Clio jest niewielka cena, najtańsze egzemplarze kupimy już za około 18 000 zł. Warto jednak pamiętać o tym, że wiele młodych aut zostało sprowadzonych z Francji, gdzie uczestniczyło już w poważnych wypadkach.