Korodują na potęgę. Szwedzi wskazali konkretne marki
Ochrona przed korozją to kwestia, która zazwyczaj nie jest głównym zmartwieniem dla pierwszego właściciela samochodu. Jednak dla tych, którzy nabywają pojazd z drugiej ręki, jest to już istotny problem. Pytanie, które marki samochodów najlepiej radzą sobie z upływem czasu i nieuniknioną korozją, nie jest więc pozbawione sensu. Szwedzki magazyn motoryzacyjny "Vi Bilägare" postanowił zbadać tę kwestię.
20.02.2024 | aktual.: 07.03.2024 09:52
Szwecja nie jest krajem znanym z łagodnego klimatu. Wręcz przeciwnie, surowe warunki atmosferyczne często odbijają się na kondycji karoserii samochodów tam eksploatowanych. Dlatego nie powinno dziwić, że to właśnie szwedzki magazyn "Vi Bilägare" przeprowadza jedne z najbardziej szczegółowych badań dotyczących poziomu zabezpieczenia antykorozyjnego samochodów.
W najnowszym zestawieniu badacze skupili się na różnych aspektach zabezpieczenia antykorozyjnego. Analizowali takie kwestie jak grubość powłoki lakierniczej i poziom ochrony, jaki ona zapewnia. Badali również zabezpieczenia profili wewnętrznych, elementów zawieszenia i konstrukcji nadwozia. Dodatkowo sprawdzali stan tych elementów po testach długodystansowych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na podstawie tych badań, powstał ranking, który pokazuje, które marki samochodów oferują obecnie najlepszy poziom fabrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego. Wyniki, prezentowane w kolejności od najlepszego do najgorszego, są dostępne poniżej.
Jedną z marek, która najbardziej zaskakuje, szczególnie z perspektywy szwedzkiej, jest Volvo. Ta marka, podobnie jak Polestar, znalazła się poniżej średniej. Jest to smutne, szczególnie biorąc pod uwagę, że karoserie dawnych modeli Volvo były powszechnie uważane za niemal niezniszczalne.
Jak pokazują wyniki, najlepiej wypadły przede wszystkim niemieckie marki premium. W czołówce rankingu znajdziemy takie marki jak Porsche, BMW, Audi czy Mercedes. Niespodzianką jest obecność chińskiego producenta Nio. Najlepszą marką nie-premium okazało się natomiast Renault. Dacia, mimo bycia producentem budżetowym, również wypadła nieźle, sklasyfikowana wyżej niż Tesla czy Lexus.
Z drugiej strony, najsłabiej poradzili sobie producenci z Azji. Wszystkie trzy marki zamykające stawkę pochodzą z Japonii. Są to Subaru, Suzuki i Honda.
Marki, które mają najlepsze zabezpieczenie antykorozyjne
Porsche – 5 punktów
Jaguar – 4,7
Nio – 4,5
BMW – 4,1
Audi – 4,0
Mini – 4,0
Mercedes – 3,9
Renault – 3,7
Volkswagen – 3,6
Seat – 3,6
Dacia – 3,5
Tesla – 3,4
Škoda – 3,4
Lexus – 3,3
Średnia – 3,1
Alfa Romeo – 3,0
BYD – 3,0
Cupra – 3,0
Polestar – 3,0
Volvo – 3,0
Kia – 2,9
Hyundai – 2,9
Nissan – 2,7
Peugeot – 2,6
Opel – 2,6
Jeep – 2,5
MG – 2,5
Citroën – 2,4
Mazda – 2,3
Ford – 2,2
Toyota – 2,2
DS – 2,0
Fiat – 2,0
Hongqi – 2,0
Lynk&Co – 2,0
Mitsubishi – 2,0
Range Rover – 2,0
Subaru – 2,0
Suzuki – 2,0
Honda – 1,8