Radical RXC Turbo – szaleństwo na kołach

Radical Sportscars na 2014 Autosport Internetional w Birmingham odsłoniło model RXC (Radical Xtreme Coupé) Turbo z podwójnie doładowaną jednostką EcoBoost V6.

Radical RXC Turbo
Radical RXC Turbo
Piotr Ślusarczyk

13.01.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:47

Ponad rok temu Radical zaprezentował model RXC (Radical Xtreme Coupé), którego źródłem napędu jest 3,7-litrowe wolnossące V6 Forda. Nowa konstrukcja z dopiskiem Turbo otrzymała z kolei silnik 3,5 l EcoBoost Twin-Turbo V6. Generuje on 460 KM przy 6000 obr./min i 678 Nm przy 3600 obr./min. Z jednostką napędową współpracuje 7-biegowa skrzynia Quaife z łopatkami przy kierownicy.

Osiągi RXC Turbo to 2,6 s do 96 km/h (60 mph) i 298 km/h (185 mph) prędkości maksymalnej. Auto mierzy 4300 mm długości, 1960 mm szerokości i 1127 mm wysokości oraz waży 940 kg. Radical zamontował w samochodzie zawieszenie double wishbone (dwóch wahaczy poprzecznych) z regulowanymi amortyzatorami. Warto wspomnieć również o ramie zbudowanej zgodnie z wytycznymi FIA.

RXC Turbo ma tarcze hamulcowe w rozmiarze 330 mm z przodu i 310 mm z tyłu oraz 6-tłoczkowe zaciski (hamulce węglowo-ceramiczne to wyposażenie opcjonalne). Uwagę zwracają też centralnie montowane 17-calowe felgi aluminiowe (felgi kute należą do wyposażenia opcjonalnego).

We wnętrzu nowego Radicala znajduje się regulowana kierownica oraz pedały, podgrzewana przednia szyba i klimatyzacja. Producent oferuje auto w specyfikacji drogowej lub torowej. Bez względu na wybór cennik RXC Turbo rozpoczyna się w Wielkiej Brytanii od 129 000 funtów szterlingów z VAT-em (ok. 650 000 zł).

Radical RXC Turbo - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)