RaceTools Mercedes-Benz S 350 BlueTEC i S 500 (2013)

Mało znane przedsiębiorstwo RacTools jako pierwsze podjęło się tuningu reprezentacyjnej limuzyny Mercedesa. Na razie przeróbkom poddawane mogą być wersje S 350 BlueTEC oraz S 500.

Mercedes-Benz S 350 BlueTECMercedes-Benz S 350 BlueTEC
Olgierd Lachowski

Mercedes-Benz klasy Sjest autem, w którym niemiecki producent skupia wszystkie najnowsze osiągnięcia techniki. Jak przystało na luksusowe auto, wóz ma nie tylko bogate wyposażenie, ale również mocne silniki.

Wśród jednostek napędowych są zarówno motory benzynowe, jak i konstrukcje wysokoprężne. Z tym pierwszym typem silników budowana jest również hybryda o nazwie S 400 Hybrid. Tuner o nazwie RaceTools opracował na razie pakiety do dwóch wersji silnikowych Mercedesa W 222.

Mercedes-Benz S 500
Mercedes-Benz S 500

Pierwszy pakiet przygotowano do maszyny z widlastym silnikiem o zapłonie samoczynnym. Jest to jednostka V6 o objętości skokowej 3,0 l montowana w S 350 BlueTEC. Z pomocą turbosprężarki rozwija ona moc 258 KM przy 3600 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 620 Nm i dostępny jest w przedziale 1600-2400 obr./min. Są to parametry seryjnego diesla.

Oprogramowanie oferowane przez RaceTools poprawia osiągi motoru, podnosząc jego moc do okrągłych 300 KM, a moment obrotowy do 670 Nm. Zarówno maksymalna moc, jak i moment obrotowy są dostępne przy tych samych obrotach co w wozie seryjnym.

Druga jednostka, która znalazła się w kręgu zainteresowań tunera, to widlasta ósemka o objętości skokowej 4,7 l. Silnik ma dwie turbosprężarki, a kąt rozwidlenia cylindrów wynosi tradycyjne 90 stopni. Motor stosowany w Mercedesie S 500 jest bazą dla silnika M 157 montowanego w różnych modelach niemieckiego producenta sygnowanych znaczkiem AMG.

Obraz

Fabryczny silnik rozwija moc 456 KM przy 5250-5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 700 Nm w przedziale 1800-3500 obr./min. Pakiet RaceTools zwiększa moc agregatu do 516 KM, a moment do 800 Nm. Tak jak w przypadku turbodiesla w tej konstrukcji również nie zmieniły się obroty mocy i momentu obrotowego.

Wersje S 350 BlueTEC oraz S 500 różnią się nie tylko silnikami, ale także prędkościami maksymalnymi. Pierwszy z samochodów rozpędza się do 250 km/h, a drugi po zdjęciu ogranicznika może pomknąć z prędkością aż 297 km/h.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇