Przed czasem – iND 328i (2012)

Początkowo iND planowało ujawnić swój pakiet 27 sierpnia, ale ktoś nadgorliwy puścił informację w eter przed czasem. Chodzi o zestaw do BMW serii 3, który zamontowano w wersji 328i.

Obraz
Olgierd Lachowski

Początkowo iND planowało ujawnić swój pakiet 27 sierpnia, ale ktoś nadgorliwy puścił informację w eter przed czasem. Chodzi o zestaw do BMW serii 3, który zamontowano w wersji 328i.

Ulepszenia wizualne obejmują malutki spojler pod przednim zderzakiem, pomalowane na czarno nerki oraz zamalowane niektóre elementy przednich reflektorów.

Obraz

Auto otrzymało też krótsze i sztywniejsze sprężyny śrubowe firmy H&R, dzięki którym BMW prowadzi się jeszcze pewniej i lepiej niż samochód seryjny. Do tego maszyna została zaopatrzona w 19-calowe jednoczęściowe felgi renomowanego producenta – BBS, które z przodu mają szerokość 8,5”, a z tyłu 9,5”. Pod felgami widać żółte zaciski hamulcowe.

Ten konkretny egzemplarz to wersja 328i, czyli pojazd napędzany 2-litrowym silnikiem benzynowym N20B20. Urządzenie to jest wyposażone w system VANOS, bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbosprężarkę twin-scroll.

Obraz

W fabrycznej konfiguracji motor charakteryzuje się mocą 245 KM (przy 5000-6500 obr./min), a także maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm (przy 1250-4800 obr./min). Z pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów jednostka silnikowa pozwala rozpędzić BMW do ograniczonych elektronicznie 250 km/h i przyspieszyć nim do 100 km/h w 5,90.

Obraz

W stuningowanym pojeździe niestety w kwestii osiągów nic się nie zmieniło, bo iND nie ingerowało w napęd 328i.

Dowiedz się więcej o BMW serii 3:

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1997 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka twin-scroll
  • Moc maksymalna: 245 KM przy 5000-6500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 122,68 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm przy 1250-4800 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,5 x 19” BBS
  • Koła tylne: 9,5 x 19” BBS

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1505 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,14 kg/KM
  • Długość: 4624 mm
  • Szerokość: 1811 mm
  • Rozstaw osi: 2810 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,90 s
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa