Produkcja Seata Tarraco ruszyła. Hiszpan wyjeżdża z... Wolfsburga
Po raz pierwszy od 20 lat zakład Volkswagena w Wolfsburgu produkuje samochód należący do innej marki w grupie VAG. Po tak długiej przerwie z niemieckiej fabryki wyjedzie Seat Tarraco.
26.10.2018 | aktual.: 14.10.2022 15:00
Seat Tarraco to ostatni z siedmioosobowych SUV-ów grupy Volkswagena obok Skody Kodiaq i Volkswagena Tiguana Allspace'a. Samochody te współdzielą ze sobą sporo elementów, dlatego nic dziwnego, że z tej samej linii co Tarraco zjeżdżają też Tiguan oraz rodzinny Touran.
W ciągu istnienia fabryki Volkswagena w Wolfsburgu budowano tam również modele Audi: 50 (w latach 1974-1978), 80 (1994-1998), 100 (1993-1997) oraz Seata Arosę (1996-1998). Hiszpańska marka dodatkowo wykorzystuje zakłady w Czechach (model Toledo) oraz Słowacji (Mii). Co ciekawe, nowe Audi A1 produkowane jest w Hiszpanii.
Taka współpraca jest wynikiem porozumienia podpisanego przez marki pod koniec 2016 roku i pozwala w pełni wykorzystać zalety jednej płyty podłogowej MQB.
Nowy Tarraco zapowiada, jak będą wyglądać przyszłe modele Seata – mamy tu nowy kształt świateł do jazdy dziennej, jak i połączone listwą światła z tyłu. Pod maską znajdziemy silniki 1,5 i 2,0 o mocy nawet 190 KM, zarówno w wydaniu wysokoprężnym, jak i benzynowym. Seat oferuje również napęd na cztery koła. Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach na początku grudnia 2018 r.