Premiera wideo: Mercedes-AMG GLC 63 s e-performance – najmocniejszy na świecie

Dla wielu fanów Mercedesa literki AMG są jak bóstwo, bo kojarzą się z najmocniejszymi odmianami, z potężnymi silnikami o absurdalnych pojemnościach i klasycznym układzie V8. Żyjemy jednak w czasach, kiedy coraz częściej to nie benzyna gra pierwsze skrzypce, a prąd, dlatego ostatnio przy najmocniejszych wersjach pojawił się dopisek e-performance.

Mateusz Żuchowicz

Dziś mam dla was jeszcze gorącego GLC 63S e-performance, na którego premierę przyleciałem do Barcelony i szczerze mówiąc, wygląda tak, jak można było się tego spodziewać, bo zmiany wersji AMG względem "cywilnych" modeli są raczej podobne w przypadku Mercedesa.

Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance
Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance © WP | ©Mercedes-Benz AG

Wnętrze również doskonale znamy. W porównaniu do zwykłego GLC mamy tutaj spektakl rasowych dodatków. Na wejściu zobaczycie fotele AMG, które mogą być wykończone różnego rodzaju materiałami. Jeśli jednak jesteście fanami ostrej jazdy, to do GLC można również zamówić fotele AMG Performance. Standardowa specyfikacja obejmuje również kierownicę AMG Performance ze spłaszczonym wieńcem, która wykończona jest w zależności od wersji albo samą skórą, albo skórą i mikrofibrą. Oczywiście nie da się również nie zauważyć dwóch okrągłych przełączników na kierownicy do zmiany trybów i ustawień poszczególnych parametrów oraz aluminiowych łopatek.

Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance
Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance © WP | ©Mercedes-Benz AG

Niestety znowu, tak jak na zewnątrz, w środku jest przewidywalnie i znajomo, bo po prostu możecie to spotkać u innych sportowych braci. Tyle że to nie jest w tym samochodzie najważniejsze. Najważniejsze jest to, co napędza ten samochód, pod maską pracuje najmocniejszy 4-cylinrowy silnik na świecie, który gra w drużynie z silnikiem elektrycznym. To nie wszystko, bo ten samochód czerpie garściami z rozwiązań zespołu F1 AMG-Petronas. Jak więc jeździ Mercedes-AMG GLC 63S e-performance? Zapraszam do obejrzenia materiału wideo.

Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance
Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance © WP | ©Mercedes-Benz AG

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę
Czy można wyprzedzać traktor na podwójnej ciągłej? Trzeba spełnić jeden warunek
Czy można wyprzedzać traktor na podwójnej ciągłej? Trzeba spełnić jeden warunek
Ford Bronco New Energy - legenda stała się elektrykiem
Ford Bronco New Energy - legenda stała się elektrykiem
"Apetyt na takie auta jest ekstremalnie niski" - szef marki o szybkich elektrykach
"Apetyt na takie auta jest ekstremalnie niski" - szef marki o szybkich elektrykach
Tesla w końcu pokazała "nowy model", ale u nas go nie kupicie
Tesla w końcu pokazała "nowy model", ale u nas go nie kupicie
Pierwsza jazda: Mercedes CLA - więcej gwiazdek, auto wytrzyma
Pierwsza jazda: Mercedes CLA - więcej gwiazdek, auto wytrzyma
Mazda RX-7 z "Tokio drift" trafiła na aukcję. Została sprzedana za szaloną kwotę
Mazda RX-7 z "Tokio drift" trafiła na aukcję. Została sprzedana za szaloną kwotę
Imponująca kariera. Teraz nagle został szefem giganta
Imponująca kariera. Teraz nagle został szefem giganta