Premiera wideo: Mercedes-AMG GLC 63 s e-performance – najmocniejszy na świecie

Dla wielu fanów Mercedesa literki AMG są jak bóstwo, bo kojarzą się z najmocniejszymi odmianami, z potężnymi silnikami o absurdalnych pojemnościach i klasycznym układzie V8. Żyjemy jednak w czasach, kiedy coraz częściej to nie benzyna gra pierwsze skrzypce, a prąd, dlatego ostatnio przy najmocniejszych wersjach pojawił się dopisek e-performance.

Mateusz Żuchowicz

Dziś mam dla was jeszcze gorącego GLC 63S e-performance, na którego premierę przyleciałem do Barcelony i szczerze mówiąc, wygląda tak, jak można było się tego spodziewać, bo zmiany wersji AMG względem "cywilnych" modeli są raczej podobne w przypadku Mercedesa.

Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance
Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance © WP | ©Mercedes-Benz AG

Wnętrze również doskonale znamy. W porównaniu do zwykłego GLC mamy tutaj spektakl rasowych dodatków. Na wejściu zobaczycie fotele AMG, które mogą być wykończone różnego rodzaju materiałami. Jeśli jednak jesteście fanami ostrej jazdy, to do GLC można również zamówić fotele AMG Performance. Standardowa specyfikacja obejmuje również kierownicę AMG Performance ze spłaszczonym wieńcem, która wykończona jest w zależności od wersji albo samą skórą, albo skórą i mikrofibrą. Oczywiście nie da się również nie zauważyć dwóch okrągłych przełączników na kierownicy do zmiany trybów i ustawień poszczególnych parametrów oraz aluminiowych łopatek.

Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance
Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance © WP | ©Mercedes-Benz AG

Niestety znowu, tak jak na zewnątrz, w środku jest przewidywalnie i znajomo, bo po prostu możecie to spotkać u innych sportowych braci. Tyle że to nie jest w tym samochodzie najważniejsze. Najważniejsze jest to, co napędza ten samochód, pod maską pracuje najmocniejszy 4-cylinrowy silnik na świecie, który gra w drużynie z silnikiem elektrycznym. To nie wszystko, bo ten samochód czerpie garściami z rozwiązań zespołu F1 AMG-Petronas. Jak więc jeździ Mercedes-AMG GLC 63S e-performance? Zapraszam do obejrzenia materiału wideo.

Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance
Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance © WP | ©Mercedes-Benz AG
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯