Premiera wideo: Mercedes-AMG GLC 63 s e-performance – najmocniejszy na świecie

Dla wielu fanów Mercedesa literki AMG są jak bóstwo, bo kojarzą się z najmocniejszymi odmianami, z potężnymi silnikami o absurdalnych pojemnościach i klasycznym układzie V8. Żyjemy jednak w czasach, kiedy coraz częściej to nie benzyna gra pierwsze skrzypce, a prąd, dlatego ostatnio przy najmocniejszych wersjach pojawił się dopisek e-performance.

Mateusz Żuchowicz

Dziś mam dla was jeszcze gorącego GLC 63S e-performance, na którego premierę przyleciałem do Barcelony i szczerze mówiąc, wygląda tak, jak można było się tego spodziewać, bo zmiany wersji AMG względem "cywilnych" modeli są raczej podobne w przypadku Mercedesa.

Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance
Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance © WP | ©Mercedes-Benz AG

Wnętrze również doskonale znamy. W porównaniu do zwykłego GLC mamy tutaj spektakl rasowych dodatków. Na wejściu zobaczycie fotele AMG, które mogą być wykończone różnego rodzaju materiałami. Jeśli jednak jesteście fanami ostrej jazdy, to do GLC można również zamówić fotele AMG Performance. Standardowa specyfikacja obejmuje również kierownicę AMG Performance ze spłaszczonym wieńcem, która wykończona jest w zależności od wersji albo samą skórą, albo skórą i mikrofibrą. Oczywiście nie da się również nie zauważyć dwóch okrągłych przełączników na kierownicy do zmiany trybów i ustawień poszczególnych parametrów oraz aluminiowych łopatek.

Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance
Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance © WP | ©Mercedes-Benz AG

Niestety znowu, tak jak na zewnątrz, w środku jest przewidywalnie i znajomo, bo po prostu możecie to spotkać u innych sportowych braci. Tyle że to nie jest w tym samochodzie najważniejsze. Najważniejsze jest to, co napędza ten samochód, pod maską pracuje najmocniejszy 4-cylinrowy silnik na świecie, który gra w drużynie z silnikiem elektrycznym. To nie wszystko, bo ten samochód czerpie garściami z rozwiązań zespołu F1 AMG-Petronas. Jak więc jeździ Mercedes-AMG GLC 63S e-performance? Zapraszam do obejrzenia materiału wideo.

Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance
Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance © WP | ©Mercedes-Benz AG
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł