Poznaj najważniejsze cechy profesjonalnych foteli samochodowych

Profesjonalne fotele samochodowe powinny być odpowiednio wyprofilowane i wykonane z materiałów, które nie obciążają auta. I takie właśnie są fotele z EPP. Sprawdź, czym się charakteryzują i dlaczego warto je mieć.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Platforma Autokult

Czym charakteryzuje się profesjonalny fotel samochodowy?

Niemal każdy producent foteli samochodowych dba, by jego produkty miały przede wszystkim odpowiednio wyprofilowane oparcie. Powinno ono wspomagać dolną część pleców, czyli odcinek lędźwiowy. Podczas jazdy samochodem najmocniej obciążony jest właśnie ta część ciała. Im bardziej oparcie fotela styka się z powierzchnią pleców, tym z lepiej. Wówczas kręgosłup mniej się męczy i nie jest mniej narażony na uszkodzenie. Żeby zminimalizować ryzyko urazu, producenci foteli samochodowych wyposażają je w zagłówki, które odciążają kark i tym samym zmniejszają ryzyko urazu.

Kolejną cechą dobrego fotela jest zaokrąglone z przodu siedzisko. Dzięki niemu naczynia krwionośne, szczególnie pod kolanami, będą mogły swobodnie pracować. Niestety, jest to dość powszechna wada tanich foteli. Z powodu zbyt głębokiego siedziska nie możemy na nich prawidłowo siedzieć. Ogólnie jest przyjęte, że dobre siedzisko powinno podpierać 2/3 ud. Niemniej ważna jest możliwość regulacji kąta oparcia. Należy jednak pamiętać, by nie pochylać go zbyt mocno do przodu. W ten sposób zapewnimy plecom właściwą pozycję.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Poznaj zalety foteli z EPP, czyli polipropylenu spienionego

EPP jest materiałem, z którego korzysta wiele firm z branży automotive. Używa się go m.in. do produkcji foteli samochodowych, a konkretniej ich wypełnień. Z EPP powstają zagłówki samochodowe, które są kompatybilne z metalowymi stelażami. Polipropylen spieniony jest przede wszystkim lekki i świetnie pochłania energię uderzenia. Im w aucie jest więcej elementów wykonanych z tego tworzywa, tym jest ono lżejsze i spala mniej paliwa. Fotele z EPP zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych, zapewniają wysoki komfort podróżowania. Redukują drgania, więc osoba podróżująca ma bardziej stabilną pozycją i jest jej po prostu wygodniej. W efekcie przekłada się to na większe bezpieczeństwo na drodze.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Zaletą foteli z EPP jest ich nieszkodliwość dla natury, gdyż polipropylen spieniony jest neutralny chemicznie i łatwo poddaje się recyklingowi. Może je użytkować przez cały rok, bez względu na porę roku, gdyż są odporne na bakterie i grzyby. Jest to szczególnie istotne, gdy w samochodzie przewożone są małe dzieci.

Artykuł Zewnętrzny

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km