Porsche żegna się z dieslami. Zastąpi je napęd elektryczny

Dieselgate i stały wzrost popularności napędu elektrycznego to najprawdopodobniej dwa czynniki, które spowodowały, że Porsche postanowiło zrezygnować z diesli. Puryści się ucieszą. Klienci chyba też nie będą płakać.

Diesle cieszyły się największym wzięciem w modelach Cayenne i Macan. W przypadku Panamery popyt był już mniejszy.Diesle cieszyły się największym wzięciem w modelach Cayenne i Macan. W przypadku Panamery popyt był już mniejszy.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Porsche jest typowo sportową marką. Nie przeszkodziło to jednak w wykorzystywaniu silników wysokoprężnych w niektórych modelach. Trzeba obiektywnie przyznać, że w przypadku SUV-ów takich jak Cayenne i Macan, było to wizerunkowo wątpliwe, ale zrozumiałe. Kilka lat temu, gdy w Europie panował kult diesla, wysokoprężne Porsche cieszyły się niezłym wzięciem. Potem wybuchła afera dieselgate.

Spalinowy skandal w koncernie Volkswagena sprawił, że dla diesla nadeszły ciężkie czasy. Każda z marek koncernu zaczęła się stopniowo odwracać od tego rodzaju napędu, co sprawia, że dziś nie kupicie nawet pospolitej Fabii zasilanej olejem napędowym. Nic więc dziwnego, że bardziej wyszukane, sportowe Porsche także wybrało podobną drogę.

Podjęcie decyzji ułatwiła analiza zeszłorocznych wyników sprzedaży. W 2017 roku diesle stanowiły zaledwie 12 proc. wszystkich nowych Porsche na całym świecie, podczas gdy hybrydy cieszyły się dużo większym wzięciem. Dla przykładu: 63 proc. egzemplarzy modelu Panamera sprzedanych w ubiegłym roku zasilanych jest napędem hybrydowym. Właśnie w tym kierunku zamierza pójść niemiecka marka.

Elektryfikacja gamy będzie następować stopniowo. Porsche zamierza zainwestować aż 6 mld euro w rozwój elektromobilności i rozwiązań hybrydowych. Nie oznacza to jednak całkowitej rezygnacji ze sportowych spalinowych maszyn. Przedstawiciele Porsche potwierdzają, że nadal będzie to trzon sprzedaży marki. Właściciele diesli także nie zostaną na lodzie.

  • Porsche nie demonizuje oleju napędowego, który był i jest ważną technologią napędową. Dla producenta aut sportowych pozostaje jednak drugorzędną opcją, stąd decyzja o rezygnacji z diesli. Oczywiście nadal będziemy dbać o właścicieli wysokoprężnych Porsche w sposób, jakiego oczekują - mówi Oliver Blume, dyrektor generalny Porsche AG.

Porsche jest kolejną, lecz zapewne nie ostatnią marką, która wycofuje się z oferowania diesli. Czy to koniec tego napędu w Europie? Klienci chętni na napęd wysokoprężny nadal mają wiele możliwości. Z każdym rokiem jednak wybór będzie stawał się coraz mniejszy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut