Ponad 1000 KM w Ferrari 488 GTB xXx Performance

Ferrari 488 GTB już opuszczając fabrykę dysponuje sporym zapasem mocy. Jednak skoro można mieć więcej, to czemu nie wycisnąć z włoskiej widlastej ósemki ostatnich potów?

Obraz
Mariusz Zmysłowski

xXx Performance prezentuje właśnie takie podejście. Standardowe Ferrari 488 GTB ma 3,9-litrowe V8, które rozwija dzięki turbodoładowaniu aż 670 KM i 760 Nm. Te parametry pozwalają rozpędzić ważącą 1475 kg włoską maszynę do 100 km/h w 3 sekundy. Szybko? Owszem, ale można lepiej.

Obraz

xXx Performance przygotowało trzy poziomy wzmocnienia sportowca z Maranello. Pierwszy poziom podbija moc do pułapu 750 KM, a moment obrotowy do 830 Nm. Więcej? Proszę bardzo - poziom drugi - 850 KM, 930 Nm. Jeszcze mało? Nie ma problemu. Ponad 1000 KM i 1250 Nm wystarczy? Trudno oczekiwać więcej, bo to już astronomiczne liczby.

Jak osiągnięto aż takie przyrosty mocy? Tuner podaje, że wystarczające były zmiany w układzie dolotowym, zastosowanie znacznie bardziej wydajnego układu wydechowego oraz modyfikacje oprogramowania jednostki sterującej pracą silnika. Dodatkowo wspomniany wydech został wyposażony w klapy, które pozwalają sterować agresywnością brzmienia jednostki.

Obraz

xXx Performance przeprowadziło także modyfikacje wyglądu auta. Trzeba przyznać, że te są bardzo gustowne. Nie ingerują one znacząco w kształt wozu, ale pozytywnie wpływają na jego styl. Szczególnie dobrze wygląda przedni spojler z włókna węglowego, który zastąpił standardową listwę w kolorze nadwozia. Z włókna węglowego wykonano także cały zestaw innych dodatków, w tym lusterka oraz poprzeczki znajdujące się w ogromnych wlotach powietrza na frontach tylnych nadkoli. Auto jest też wyposażone w system hydraulicznego podnoszenia nadwozia, który przy niskich prędkościach może zwiększyć prześwit. Całe zawieszenie pochodzi od KW.

Gotowy wóz xXx Performance postawiło na 21-calowych obręczach Vossena VPS-315T. Zostały one obute w opony 325/35 ZR21 z tyłu i 245/30 ZR21 z przodu.

Niestety tuner nie podaje osiągów żadnej z wersji. Szczególnie interesują nas wyniki 1000-konnej odmiany. Jak dużo szybszy może być topowy poziom od xXx Performance w stosunku do standardowego Ferrari 488 GTB? Niewykluczone, że udało się urwać nawet 0,4 s. Jednak póki nie zobaczymy filmu z tą maszyną, pozostanie to w sferze domysłów.

Ferrari 488 GTB xXx Performance - zdjęcia

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach