Polski rynek samochodów osobowych - luty 2017

Drugi miesiąc roku był najlepszym od kilkunastu lat i nawet lepszym od stycznia, głównie dzięki wyprzedażom oraz aktywności firm. W polskich wydziałach komunikacji pojawiło się w lutym 38 442 nowych rejestracji.

Obraz
Marcin Łobodziński

Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, 38 442 to minimalnie lepszy wynik niż w styczniu, ale aż o 14,2 proc. wyższy niż w lutym roku ubiegłego. Tym samym, mamy rekordowy luty od 2000 roku, a jednocześnie świetne dwa pierwsze miesiące, lepsze od okresu zeszłorocznego o 16,92 proc.

Ciekawostką lutego jest pierwsza pozycja Toyoty w liczbie rejestracji. To wynik zaskakujący, bo liderami w ostatnim czasie były głównie marki Škoda i Volkswagen. Pozycję importera japońskich samochodów podniósł głównie model C-HR, który w samym tylko lutym był na 11. miejscu wśród najchętniej wybieranych aut. Jednocześnie dzierżył pozycję wicelidera segmentu SUV. Utrzymuje to miejsce w okresie styczeń-luty. Od dawna mocne są także Toyoty Yaris i Auris.

Liczba rejestracji TOP10 - luty 2017 (marki)
Poz.MarkaLiczba rejestracji
1.Toyota4677
2.Skoda4499
3.Volkswagen3418
4.Opel 3157
5.Ford2150
6.Renault2108
7.Kia1804
8.Dacia1732
9.Hyundai1597
10.Fiat1197
Tabelę przygotowano na podstawie danych SAMAR

Od początku roku tradycyjne stawce importerów przewodzi Škoda. Trzeba jednak przyznać, że już dawno czeska marka nie czuła tak mocnego oddechu ze strony japońskiej. Toyota traci tylko 173 rejestracji do Skody. Zdecydowanie z tyłu pozostają Volkswagen i Opel. Co ciekawe, 10. miejsce od początku roku utrzymuje Fiat, który powoli wraca do czołówki.

Liczba rejestracji TOP10 w okresie styczeń-luty 2017 (marki)
Poz.MarkaLiczba rejestracji
1.Skoda9745
2.Toyota9572
3.Volkswagen7196
4.Opel 6213
5.Ford4311
6.Kia4024
7.Renault3783
8.Hyundai3580
9.Dacia3047
10.Fiat2362
Tabelę przygotowano na podstawie danych SAMAR

Najpopularniejsze modele w Polsce to wciąż Škody - Fabia i Octavia - a także Opel Astra i Toyoty - Yaris i Auris. Volkswagen Golf w obliczu słabej sprzedaży w ostatnich miesiącach, jest obecnie na szóstej pozycji w zestawieniu od początku roku. Nisko jest także Passat, który spadł na 13. miejsce.

W segmencie crossoverów wciąż dominuje Dacia Duster, natomiast potężny spadek zaliczył Nissan Qashqai. Obecnie w swojej klasie jest czwartym modelem, za Hyundaiem Tucsonem i Toyotą C-HR. Ciekawie wygląda dobra pozycja Fiata Tipo, który jest obecnie 16. najczęściej rejestrowanym autem w Polsce i powoli zbliża się do czołówki.

Liczba rejestracji TOP10 w okresie styczeń-luty 2017 (modele)
PozycjaModelLiczba rejestracji
1.Skoda Fabia3160
2.Skoda Octavia2894
3.Opel Astra2752
4. Toyota Yaris2113
5.Toyota Auris2074
6.Volkswagen Golf1966
7.Skoda Rapid1704
8.Ford Focus1561
9.Reanult Clio1464
10.Dacia Duster1454
Tabelę przygotowano na podstawie danych SAMAR

Dobrze wciąż wygląda rynek samochodów premium, których w lutym zarejestrowano 4497. Wzrosty w stosunku do ubiegłego roku wyglądają bardzo obiecująco - od kilkunastu po kilkadziesiąt procent. Po chwilowym sukcesie Audi, na koniec lutego BMW wróciło na pozycję lidera. Trzecie miejsce zajmuje Mercedes, a czwarte tradycyjnie Volvo. Szwedzi gonią Niemców dość dynamicznie (+33,37 proc. w stosunku do okresu ubiegłorocznego) i powoli zbliżają się do czołowej trójki. Po premierze nowego Volvo XC60 mają szansę się do niej przebić.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej