Plotka głosi, że będzie 1000 KM – RSC Gallardo Spyder Twin Turbo (2011)

W każdej plotce podobno tkwi ziarno prawdy, a wieść o Lamborghini Gallardo przygotowywanym przez Racing Sport Concepts niesie, że wóz ten będzie miał nawet 1000 KM.

Plotka głosi, że będzie 1000 KM – RSC Gallardo Spyder Twin Turbo (2011)
Olgierd Lachowski

11.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:16

RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.1
RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.1

Auto nie jest budowane na bazie najnowszego Gallardo LP560-4 Spyder, a wozu produkowanego w latach 2005-2008. To auto napędzane było 10-cylindrowym, widlastym silnikiem o objętości skokowej 5,0 l. W odmianie fabrycznej jego moc wynosiła 520 KM przy 8000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 510 Nm. Mały „byk” rozpędzał się do 314 km/h.

Według niepotwierdzonych informacji silnik bolidu budowanego przez RSC ma być wzmocniony parą turbosprężarek, dzięki czemu moc sięgnie aż 1000 KM. Ponieważ jest to auto z napędem na wszystkie koła, nie jest wykluczone, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h będzie oscylowało w granicach 3 sekund, a prędkość maksymalna z pewnością mogłaby przekraczać 350 km/h.

W przeciwieństwie do silnika gotowe jest już nadwozie samochodu. Ze śnieżną bielą nadwozia kontrastują czarne detale nadwozia i felgi w tej samej barwie. Te detale to listwy pod przednim zderzakospojlerem i progami, oprawy lusterek zewnętrznych i rama przedniej szyby. Podwójnie pięcioramienne felgi mają nieznany rozmiar.

RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.9
RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.9

Bolid włoskiego producenta jest jeszcze w fazie budowy (strona techniczna), ale pewnie za dwa, trzy miesiące prace zostaną zakończone. Trzeba zatem poczekać na informacje i skonfrontować je z plotkami.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4961 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: Ok. 1000 KMsup1)/sup
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 201,57 KM/lsup1)/sup (seryjny – 104,82 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 6-biegowa zautomatyzowana
  • Typ napęd: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 1,57 kg/KM1) (seryjny – 3,02 kg/KM)
  • Długość: 4300 mm
  • Szerokość: 1900 mm
  • Rozstaw osi: 2560 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: Ok. 3,00 ssup1)/sup
  • Prędkość maksymalna: Ponad 350 km/hsup1)/sup

[sup]1)[/sup] Parametry niepotwierdzone

  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.1
  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.2
  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.3
  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.4
  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.5
  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.6
  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.7
  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.8
  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.9
  • RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.10
[1/10] RSC Gallardo Spyder Twin Turbo fot.1

Źródło: topspeed

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)